11 خاصیت جدید روغن ماهی که اطمینان دارم در باره اش چیزی نمی دانید | اطلاعات دارویی

فواید روغن ماهی  انگار بارها گفته شده درزمان پژوهشهای جدید در باره  فواید سلامتی اون, شاید به اثرات اون روی هضم غذا دچار شده باشین, ولی در مورد سود دیگه اونم میدونید؟ فواید دیگری مثل بهبود حافظه، کنترل وزن بدن، و هم اینکه قلب؟

به چه دلیل روغن ماهی؟

قبل اینکه درباره منافع اون بگیم، اجازه بدین کمی در مورد پس زمینه اون صحبت کنیم. به عبارت ساده، روغن ماهی (یا اسیدهای چرب امگا 3) اصطلاحیه که به اسیدهای چرب موجود در ماهی که ما مصرف می کنیم، می گن. در گذشته، روغن ماهی تنها می تونست با خوردن گوشت ماهی مستقیما به دست بیاد، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مکملهای روغن ماهی در دسترس عموم قرار گرفتن. الان، مردم بیشتری اونو با وعده های غذایی خود مصرف می کنن.

امتیازات روغن ماهی

1- قلب: روغن ماهی خطر دچار شدن به مشکلات قلبی رو کم می کنه.

اگه باید فشار خون بالا و تعداد تری گلیسرید (triglyceride) پایین رو در بدن خود کنترل کنین، اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنین. امگا 3 باعث می شه رگاتون انعطاف پذیر شن—این بدون معنیه که خون می تونه خیلی راحت از اونا عبور کنه. وزارت بهداشت و خدمات انسانی امریکا اعلام کرد که افزایش مصرف روغن ماهی خطر دچار شدن به سکته مغزی و مریضی عروق کرونری قلب رو کم می کنه.

مقدار مصرف لازم: 3000 تا 4000 میلی گرم امگا 3 در روز می تونه اندازه تری گلیسیرید شما رو تا 30٪ کم کنه.

2- پوست و رنگ چهره: روغن ماهی پوست شما رو شفاف می کنه.

اعضای انجمن زیبایی، گوش کنین: روغن ماهی جوش رو کم می کنه، از آفتاب سوختگی و حتی پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کنه. شما حتی واسه مخفی کردن لکه های خود دیگه احتیاجی به آرایش کردن ندارین.

مقدار مصرف لازم: 3000 میلی گرم در روز. هم اینکه، مصرف اسیدهای چرب امگا 6 مانند شیر پرچرب، میان وعده های چرب و غذاهای چرب رو کم کنین تا واقعا بتونین فرق رو احساس کنین.

3- درد: روغن ماهی علائم استئوآرتریت (osteoarthritis) رو کم می کنه.

روغن ماهی یه راه و روش دو جانبه داره: به کاهش التهاب سلولی کمک می کنه، و واسه مراقبت از مفاصل مواد شیمیایی درد زا در بدن شما رو کنترل می کنه. با مسکنای دارویی خداحافظی کنین!

مقدار مصرف لازم: 2000 میلی گرم در روزه.

4- ظاهر عمومی: روغن ماهی از علائم پیری جلوگیری می کنه.

تلومرها (telomere) بخش انتهایی DNA کروموزومی هستن. در واقع، واسه جوون به نظر رسیدن، شما به باید تلومرهای طویل داشته باشین. مطالعه ای که به وسیله جامعه قلب و روح (The Heart and Soul Society) انجام شده نشون میده که بیماران با سطح روغن ماهی پایین در خون خود تلومرهای کوتاه تری دارن. پس، روغن ماهی استفاده کنین تلومرهای طویل تری داشته باشین و جوون به نظر برسین.

مقدار مصرف لازم: 1000 میلی گرم در روز.

5- خلق و خو: روغن ماهی مانع افسردگی می شه.

شما ممکنه شوکه شید که در میان فواید روغن ماهی, این مورد کمتر شناخته شده. یه دانشمند دانشگاه مونترال (Montreal) فهمید که بیماران گرفتار به افسردگی که روزمره به صورت میانگین 1200 میلی گرم روغن ماهی مصرف می کنن، به طور زیادی افسردگی شون کم شده.

مقدار مصرف لازم: 1200 میلی گرم در روز.

6- وزن: روغن ماهی در چربی سوزی موثره.

اسیدهای چرب امگا 3، بدون این دست اون دست کردن به انرژی تبدیل می شن، و در واقع به کاهش چربی بدن کمک می کنن. هم اینکه به طور منظم ورزش کنین تا واقعا پیشرفت رو به چشم تون ببینین!

مقدار مصرف لازم: 3000 میلی گرم در روز.

7- قدرت شناختی: روغن ماهی حافظه رو بهتر کنه.

مکملای روغن ماهی به شما کمک کنه که روشن تر فکر کنین، و هم اینکه می تونه از کوچیک شدن مغز جلوگیری کنه.

مقدار مصرف لازم: 1000 میلی گرم در روز.

8- سیستم ایمنی بدن: روغن ماهی با سرطان پستون مقابله می کنه.

میان امتیازات روغن ماهی، این یکی بحث برانگیز ترینه. تحقیقات نشون میده که مصرف روغن ماهی باعث می شه شما 14٪ کمتر مستعد دچار شدن به سرطان پستون باشین.

مقدار مصرف لازم: 1000 میلی گرم در روز.

9- عضلات: قدرت ماهیچه و توده عضلانی رو حفظ می کنه.

تو یه مطالعه انجام شده روی بیماران گرفتار به سرطان که تحت شیمی درمانی هستن، نشون داد روغن ماهی کمک می کنه تا عضلات حفظ شن و ضعیف نشن.

مقدار مصرف لازم: 2200 میلی گرم در روز.

10- حفاظت: روغن ماهی از شما در مقابل آلودگی هوا مراقبت می کنه.

اسیدهای چرب امگا 3 از شما در مقابل اثرات داغون کننده قلبی مراقبت می کنه که ممکنه در اثر آلودگی هوا به اونا دچار شید.

مقدار مصرف لازم: 3000 میلی گرم در روز.

11- استخوانا: روغن ماهی استخواناتون رو تقویت می کنه.

امگا 3 یه جزء حیاتی واسه یه استخون سالم و متراکمه.

مقدار مصرف لازم: 1000 میلی گرم تا 3000 میلی گرم در روز.

خوب، کدوم یکی از این امتیازات به شما مربوط می شه؟ شما رو نمی دونم، اما من، وقتی که از اثر اون در کاهش افسردگی باخبر شدم، بدون این دست اون دست کردن یه دوره یه ساله از روغن ماهی سفارش دادم و منتظر اثرات به درد بخور اون هستم!

منبع-http://genie.ir

منبع : hidoctor.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *