11 توصیه ساده برای لاغری | چاقی

 

 

روی بستنی یا کاکائو نمک بپاشید…

 

تموم اونایی که اهل رژیم گرفتن هستن، حتما این نکته رو تجربه کردن که کنترل اشتهای کاذب و به موقع غذا خوردن یکی از بهترین راه های مقابله با اضافه وزن است. خیلی وقتا ما بدون اینکه بدنمون نیاز به خوراکی داشته باشه، چیزی می خوریم؛ شاید از سر بی کاری یا بی حوصلگی یا حتی واسه رفع استرس و پاسخگویی به اشتهای کاذب خودمون! اما چیجوری می شه این اشتهای کاذب رو سرکوب کرد؟ ۱۱ پیشنهاد زیر می تونه کمکتون کنه.

حواس خودتون رو پرت کنین

اگه یهو و شدیدا هوس بستنی کردین، بدونین که این فقط نشونه یه زیاده طلبیه؛ نه گرسنگی. اشتهای کاذب یا همون هوس تنها ۱۰ دقیقه زمان میبره و اگه شما بتونین در این ۱۰ دقیقه خودتون رو کنترل کنین و به سمت خوراکیای پرکالری نرید، قدم بزرگی به سمت سلامتتون ورداشته اید. شما می تونین واسه کنترل اشتها یتان، با انجام دادن کارایی معمولی حواستون رو از خوردن خوراکی ای که هوس کردین، منحرف کنین.

با غذاهایی که بیشتر هوس می کنین، کمتر روبه رو شید!

یکی دیگه از کارای به درد بخور واسه کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری، دوری، حذف و روبه رو نشدن با خوراکی هاییه که خیلی دوستشون دارین. مثلا اگه عاشق بستنی هستین، فریزرتان رو پر از بستنی نکنین یا هنگام بیرون رفتن یه ساندویچ سالم خونگی واسه ناهار یا شامتون جفت و جور کنین تا فکر خوردن پیتزا یا غذاهای چرب به ذهنتون خطور نکنه. اگه هم می ببینن که دوری از خوردن کیک تولد دوستتون براتون ممکن نیس، با یه برنامه ریزی ساده مقدار کالری مصرفی روزانه تون از بقیه غذاا رو کم کنین تا بتونین با خیال راحت یه برش خوش مزه از کیک تولد رو هم بخورین.

مغزا رو یادتون نره

خوردن دو لیوان آب به همراه ۶ عدد گردو یا ۱۲عدد بادام یا ۲۰عدد بادام زمینی می تونه نقش موثری در سرکوب اشتها و تغییر ذایقه آدما به سمت خوراکیای سالم، داشته باشه.

به استرس هاتون با غذا خوردن جواب ندین

یکی از مشکلاتی که گریبانگیر خیلی از افراد هست، ذخیره کردن صدا کالری اضافه با زیاده روی در خوردن غذا واسه کاهش استرسشانه. شما می تونین واسه کم کردن استرستون به جای خوردن، نفس عمیق بکشین، قدم بزنین، حرکات جور واجور ریلکسیشن رو انجام بدین و در آخر اگه بازم میل به خوردن داشتین، آدامس بجوید تا نتونین چیز دیگری بخورین.

خواب نیمروزی رو از یاد نبرین

یکی دیگه از دلایل پرخوری، خستگیه. شما می تونید واسه مقابله با این مشکل هم روزی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تو یه محیط ساکت و آروم چشماتون رو ببندین و انرژی ضعیف شده خود رو دوباره به دست بیارین.

کم خوری رو با عطر نعنا امتحان کنین

بعضی از افراد واسه نابود کردن بوی بد دهانشون، مبادرت به خوردن خوراکی می کنن. این افراد می تونن به جای پرخوریای بیخود، روزانه دو تا سه بار به وسیله دهن شویه هایی با عطر نعنا دهن خود رو شستشو بدن تا این تازگی و بوی خوش، فکر خوردن رو از سرشون بیرون کنه.

غذاای وسوسه انگیز رو بدمزه کنین!

شاید این کار به نظرتون خنده دار برسه اما شما می تونین با بدمزه کردن خوراکیایی که دوستشون دارین، میل به خوردن اونا رو در وجودتون از بین ببرین. مثلا روی بستنی یا کاکائو نمک بپاشید یا پفک یا چیپس رو کمی با آب خیس کنین و بعد اونو بخورین!

چراغا رو روشن کنین

یکی از موثر ترین کارا واسه جلوگیری از پرخوری، غذا خوردن در محیطی به طور کامل روشن و نورانیه. این طوری شما خوب متوجه اندازه غذایی که مشغول خوردنش هستین، میشین.

شمع و برگشت روشن کنین تا آروم تر غذا بخورین

شاید باحال باشه که بدونین نتیجه جدید ترین تحقیقات در مورد اشتها، نشون داده که بوا و عطرا هم در کاهش و افزایش اشتها بی تاثیر نیستن.

خوراکیای غنی هم می تونن کمک کننده باشن

هر زمان که احساس کردین خیلی گرسنه اید و اگه شروع به غذا خوردن کنین تا حد زیاده روی پیش می رید، غذاهای پرحجم که زود تر سیرتان می کنن رو واسه خوردن انتخاب کنین و درسته که منظور ما از غذای پرحجم، غذای چرب نیس بلکه غذاهاییه که با خوردن مقدار کمی از اونا سریع احساس سیری می کنین و دست از خوردن می کشید. غذاهایی مثل ماکارونی یا سیب زمینی پخته واسه وعده های اصلی یا ذرت، دانه های بو داده، ژله و انگور واسه میان وعده ها.

نوشیدنیا رو جانشین کنین

و در آخر، اگه در بین روز نتونستید میل به خوردنتون رو هیچ رقمه سرکوب کنین، نوشیدن یه لیوان چای، شیر یا قهوه رو به جای کیک، بیسکوییت یا بستنی به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع : جوون ایرونی

جمع آوری سلامت اکاایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *