11 توصیه برای تقویت بافت استخوان ها | ورزش

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان بهداشت و سلامت عمومی تاکید دارن که علاوه بر مصرف مقادیر کافی کلسیم در طول روز از راه رژیم غذایی، راه ها و پیشنهادای دیگری هم واسه تقویت بافت استخوانی و بهبود سلامت این اعضای مهم هست.

 

11 پیشنهاد واسه تقویت بافت استخون ها

 

در این مقاله 11 پیشنهاد به درد بخور و موثر ارائه شده که رعایت اونا به تقویت استخوانا و حفظ سلامت این بافت در دراز مدت کمک می کنه. این  پیشنهادای به درد بخور عبارتند از:

 

1- از مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی که دارای برگایی به رنگ سبز تیره هستن و هم اینکه فرآورده های لبنی غافل نشید، چون این مواد غذایی پر از ویتامین D هستن و به طور عجیبی به تقویت استخوانا کمک می کنن.

 

2- سیر و پیاز هم منبع غنی از عنصر سولفور هستن که مصرف اون به استواری استخوانا کمک می کنه.

 

3- از مصرف نوشیدنیای گازدار جدا دوری کنین. این نوشابه ها شامل فسفر زیاد هستن و فسفر زیاد باعث می شه بدن کلسیم از دست بده، پس نوشابه های گازدار بیشتر به ضعیف کردن بافتای استخوانی کمک می کنن.

 

4- از مصرف مواد غذایی حیوونی و غنی از پروتئین به مقدار زیاد هم دوری کنین. این مواد غذایی هم در کاهش سطح کلسیم در بدن نقش دارن و باعث می شن بدن کلسیم از دست بده.

 

5-  مصرف قهوه و چای رو کم کنین و عوضش یه لیوان شیر بخورین. شیر غنی از کلسیم و بقیه املاح تقویت کننده بافت استخوانی مانند ویتامین D، پروتئین به درد بخور و پتاسیمه که به استواری استخوانا کمک می کنن.

 

6- حتما به هر شکلی که می تونین فعالیت بدنی و جنب و جوش داشته باشین. بالا رفتن از پله ها، دویدن، بالا و پایین پریدن و انجام تمرینات ورزشی مثل وزنه برداری در تقویت استخوانا موثره.

 

7- اگه در طول روز به اندازه کافی از مواد غذایی شامل املاح به درد بخور واسه استخوانا استفاده نمی کنین، مکملا رو به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنین. قبل از مصرف هر مکمل یا ترکیب گیاهی حتما با یه متخصص تغذیه مشورت کنین.

 

8- هیچ وقت واسه انجام بازیای ورزشی دیر نیس. فوتبال، بدمینتون و بسکتبال همه به افزایش حجم عضلات و در آخر به تقویت و سلامت استخون ها کمک می کنن. با این حال اگه این بازیای ورزشی شادی بخش رو از جوونی شروع کنین هیچوقت به پوکی استخون گرفتار نمی شین.

 

9- می تونین از گیاهان استخون ساز در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنین. گیاه آلفا آلفا، علف جو، ریشه گیاه قاصدک، گزنه و جعفری از این جور هستن.

 

10- سحرخیز باشین و صبح  ها دست کم 15 دقیقه در برابر نور خورشید صبحگاهی قرار بگیرین تا ویتامین D به اندازه کافی در بدنتون تولید شه.

 

11- سیگار و الکل رو از یاد ببرین چون هر دو در افت تراکم استخوانی و تحلیل استخوانا نقش دارن.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *