11 ترفند و روش مناسب برای کاهش وزن | چاقی

11 ترفند و روش مناسب واسه کاهش وزن

 

ترفند 1: قبل از غذا خوردن آب بخورین
آب کالری نداره و نوشیدن 1 یا 2 لیوان آب قبل از غذا خوردن باعث می شه به سرعت احساس سیری کنین. این کار از پرخوری مانع می شه و به بدن شما آب کافی میرسونه.

 

ترفند 2: حرکت کردن رو یادتون نره
لازم نیس که چندین ساعت به باشگاه ورزشی برید یا شدیدا ورزش کنین تا وزن کم کنین. شما می تونین هر روز با انجام دادن کارای بسیار ساده کالری بسوزونین. مثلا در پارک قدم بزنین، اتومبیلتان رو کمی دورتر از مقصد پارک کنین تا کمی پیاده روی کنین یا به جای به کار گیری آسانسور از پله ها بالا برید.

 

ترفند 3: بعضی از غذاها رو از وعده های غذاییتان خط بزنین
فقط چند مورد از مواد غذایی مانند بستنی، آب نبات، چیپس، سیب زمینی سرخ شده و شیرینی جات رو از وعده های غذاییتان حذف یا کم کنین. اگه 6 مورد از اینا رو در طول هفته می خورید، اونا رو به 4 یا 5 کم کنین. هفته به هفته یکی از اونا رو کم کنین تا وقتی که دیگه خوردن اونا رو به طور کاملً کنار بذارین. مواد غذایی دیگری مانند ماست، خشکبار، هویج یا بقیه میوه های تازه رو جانشین اونا کنین.

 

ترفند 4: حواستون به کالری نوشیدنیا باشه
دلیل اصلی وزن کم نکردن خیلی از افراد اینه که اونا نمی فهمن چقدر نوشیدنیای پرکالری مثل نوشابه، شربت یا چای شیرین می خورن. هر کدوم از این مواد شامل حجم بسیار زیادی کالریه. به جای اینا می تونین از نوشیدنیا و آبمیوهای طبیعی استفاده کنین.

 

ترفند 5: در فواصل وقتی مشخص مواد غذایی بخورین
اگه واسه کاهش وزن به خود گرسنگی بدین به طور کامل اشتباه کردین چون این کار متابولیسم بدنتون رو کاهش داده و باعث می شه هنگام روبرو شدن با غذاهای ناسالم نتونین خود رو کنترل کنین. واسه کاهش وزن لازمه که شما در فواصل وقتی مشخصی مقداری مواد غذایی به بدنتون برسونین و از این روش از کاهش فشار خونتون جلوگیری کنین.

 

ترفند 6: خودتون غذا درست کنین
واسه خودتون غذا حاضر کنین و از این روش نه فقط کیفیت و حجم اونو کنترل کنین بلکه مقدار و حجم شکر، نمک و چربی که استفاده می کنین رو کم کنین.

 

ترفند 7: کم نخوابید چون کم خوابی موجب چاقی می شه
اگه به اندازه کافی نخوابید در طول روز احساس خستگی می کنین و نمی تونین واسه کاهش وزنتون برنامه ریزی یا تلاش کنین. تحقیقات زیادی نشون داده که کمبود خواب باعث میل به خوردن غذاهایی با کالری بیشتر می شه.

 

ترفند 8: غذاهایی بخورین که شامل فیبر و پروتئین بیشتریه
میوه های تازه، دانه ها، خشکبار و غلات از جمله این غذاها هستن. مواد غذایی شامل فیبر و پروتئین دلیل سیری شده وهمچنین باعث می شن که کالری کمتری استفاده کنین.

 

ترفند 9: قبل یا هنگام خوردن غذا اونو بو کنین
بو کردن وفکر کردن به یه ماده غذایی باعث می شه که شما کمی احساس سیری کنین و کمتر بخورین. بعد از هر گاز یا خوردن هر قاشق غذا این کار رو تکرار کنین. علاوه بر این، این کار باعث می شه از غذا خوردنتون لذت ببرین و پرخوری عصبی نکنین.

 

ترفند 10: چند ورزش ساده رو به برنامه روزانه تون اضافه کنین
هر وزرش ساده ای رو می تونین انجام بدین اما یادتون نره که هر ورزش رو بین 60 تا ثانیه انجام بدین تا ماهیچه تون رو خسته کرده و موجب کالری سوزی شه. دراز و نشست، اسکوات، شنا رفتن و چیزای دیگه ای به جز اینا از جمله این ورزشا هستن.

 

ترفند 11: مواد و وعده های غذاییتان رو یادداشت کنین
هرچه که واسه وعده های غذایی و میان وعده ها مصرف می کنین و فعالیتای بدنی که انجام می دید رو یادداشت کنین. با این کار پیشرفت خود رو بررسی کرده و بیشتر واسه رسیدن به هدفتون تلاش می کنین.

 

دلیل چاقی سریع و یکدفعه ای چیه ؟

درباره قرصای لاغری بیشتر بدونین !

عامل اصلی لاغری و کاهش وزن چیه ؟

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *