11 ترفند سریع و جالب برای بالا بردن انرژی

: 11 ترفند سریع و باحال واسه بالا بردن انرژی

  1. به تیموس خود ضربه بزنین

تیموس در بالای قفسه سینه و در زیر استخون ترقوه قرار داره. وقتی به تیموس خود ضربه بزنین باعث آزاد شدن سلولای T شده و در آخر دلیل بالا بردن انرژی خود میشین. این کار استرس رو کم می کنه و قدرت و نشاط رو بالا می بره. :ماریان باک موری که یه دکتر در مپلووده میگه واسه بالا بردن انرژی می تونین به مدت ۲۰ ثانیه به تیموس خود ضربه زده و آروم و عمیق نفس بکشین.

  1. نور خورشید و بالا بردن انرژی

جای تعجب نداره اگه در داخل یه اتاق تاریک که با مهتابی روشن می شه احساس خستگی کنین. کمی بیرون برید و نور آفتاب رو  به بدن تون هدیه بدین. نور خورشیدمی تونه اخلاق شما رو بهبود داده و انرژی تون رو بالا ببره. دکتر لورن مایتا عقیده داره نور خورشید می تونه انرژی و سرزندگی رو به شما هدیه دهد.

  1. اثر نوشیدن چای سبز بر بالا بردن انرژی

اگه احساس خستگی می کنین واسه بعد از ظهر خود کمی چای سبز بخورین. چای سبز مقدار کمی از کافئین رو در خود داره و تحقیقات نشون میده که EGCG که یه ترکیب فعال در چای سبزه می تونه کاهش وزن رو در شما آسون کردن دهد. پس علاوه بر افزایش سطح انرژی شما کالری بیشتری می سوزونین و در واقع سوخت بیشتری واسه بدن تون دارین. محققان فکر می کنن که اگه روزانه ۶۹۰ میلی گرم چای سبز استفاده کنین شاخص توده بدنی شما به طور زیادی کم شده و اندازه دور کمرتون هم کم میشه. هم اینکه با در نظر گرفتن مقدار کم کافئین در این چای اگه اونو در بعد از ظهر بخورین کمتر می تونه در برنامه خوابتون خلل بسازه.

اگه می خواید در مورد چای سبز بیشتر بخونین ٬ مقاله زیر رو بخونین:

با فواید و مضرات چای سبز آشنا شید

  1. راه رفتن و پیاده روی

تموم روز پشت رایانه خود نشسته وکار می کنین و همیشه هم خسته و کسل هستین؟ طبیعیه. نشستن زیادتر از اندازه به شما حس خستگی و مریضی میده. کمی وایسید و راه برید و اجازه بدین انرژی در بدن تون جریان پیدا کنه. این کار علاوه بر اینکه فشار رو از عضلات شما ورداشته و اجازه میده کمی ریلکس کنین این امکان رو میده که مغزتون هم کمی استراحت کرده و خود رو بازسازی کنه.

جهت مطالعه امتیازات و فواید پیاده روی ٬ مقاله زیر رو بخونین:

۱۰ فایده عجیب پیاده روی و قدم زدن

۵.پلک بزنین

واسه بالا بردن انرژی و استراحت دادن به مغز کمی پلک بزنین. وقتی که روی مسئله ای تمرکز دارین یا به صفحه تلویزیون و یا رایانه خیره شدین ممکنه به پلک زدن توجهی نداشته و ناخواسته تعداد پلک زدن شما در دقیقه کاهش پیدا کنه. هر بار که پلک می زنید مغزتون اجازه پیدا می کنه واسه کسری از ثانیه استراحت کنه و همین موضوع هم می تونه اهمیت زیادی واسه احساس سرزندگی و شادی در شما داشته باشه. در هر دقیقه دست کم ۱۰ تا ۲۰ بار باید پلک بزنین.

  1. معجون انرژی

فکر می کنین که بدون چای یا قهوه ی صبحگاهی تون نمی تونین سرپا بمونین و کاراتون رو انجام بدین؟ ما به شما معجون سبز رو پیشنهاد می کنیم. می تونین اونو جانشین کافئین موجود در چای و قهوه کنین و از سلامت اون بهره مند شید. واسه درست کردن معجون سبز کافیه که ۲ تا ۴ برگ کلم پیچ + ۲ تا ۴ برگ کاهو + کمی زنجبیل و نصف لیمو رو با یه سیب پوره شده مخلوط کرده و داخل آبمیوه گیری بندازین تا میکس شه. می تونین بقیه سبزیجات تیره مانند هویج، کرفس و چغندر یا حتی پرتغال یا گلابی رو به جای سیب اضافه کنین. این بستگی به طبع شما داره. این معجون انرژی شما رو زیاد کرده و بدن تون رو پاکسازی می کنه.

  1. اهمیت دوستی با دوستان

یکی از آسونترین راه های بالا بردن انرژی بودن با کسانیه که دوستشون دارین. در بدترین شرایط و وقتی که بیشتر از هر وقت دیگری خسته هستین بازم بودن با دوستانتون به شما روحیه میده و اجازه میده سرحال شید. این کار روح و جسم شما رو احیا می کنه.

  1. تنفس عمیق

کمی روی تنفس خود کار کنین و نفس عمیق کشیدن رو با خود تمرین کنین. دفعه بعد که احساس خستگی کردین و به دنبال یه راه واسه بالا بردن انرژی تون بودین چهار زانو بشینین، ستون فقرات خود رو صاف کنین، چشمون تون رو بسته و به آرومی از ۱ تا ۶ بشمارید. نفس تون رو نگه داشته و تلاش کنین همزمان همه تنش روی عضلات تون رو از خود دور کنین. بعد واسه بار دوم تا ۶ بشمارید و نفس تون رو بیرون بدین.

  1. درست نشستن

تغییر وضعیت شما می تونه بدون این دست اون دست کردن به شما انرژی بده. دانا دیویس که یه معلم یوگا هستش میگه زمانیکه با گردن صاف، شونهای وایس تاده و سری رو به جلو بشینین خون رسانی به مغزتون بهتر شده و احساس بهتری دارین. و وقتی که از وضعیت درست بدنی تون خارج شید خون رسانی به مغز محدود شده و مقدار خیلی از انرژی از کفتون میره. دیویس پیشنهاد می کنه که واسه کاهش خستگی دراز مدت و استرس تلاش کنین دست کم در بیشتر مواقع روش درست نشستن رو داشته باشین.

  1. خوردن یه سیب

شاید وقتی که احساس خستگی می کنین واسه خوردن یه شکلات کاکائویی خیلی وسوسه شید و خود رو توجیح کنین که این کار انرژی تون رو زیاد می کنه. اما باید بدونین که این رفتار در دراز مدت روی روند انرژیتان تاثیر بدی داره. در واقع خوردن خوراکیایی با قند بالا در دراز مدت شما رو خسته و کسل می کنه. تلاش کنین واسه خوردن یه سیب در روز خود رو عادت بدین. سیب یه میان وعده ساده و انرژی زاست. سیب مقادیر خیلی از ویتامین C و فیبر و کربوهیدراتای پیچیده رو در خود داره که می تونه در بالا بردن انرژی شما و اثبات قند خونتون تاثیر مثبت بزاره. تحقیقات نوین از دانشگاه ایالتی فلوریدا نشون میده که آنتی اکسیدان و پکتینی که در سیب هست می تونه دلیل کاهش کلسترول بد در بدن شده و با التهاب و پیری زودرس و شکلای جور واجور مریضی ها مقابله کنه.

جهت مطالعه بیشتر در مورد سیب و خواص و امتیازات اون ٬ این مقاله رو بخونین:

فواید و خواص سیب و مضرات اون

  1. کمی آب بخورین

شایع ترین دلیل خستگی از دست دادن آب بدنه. اگه به اندازه کافی مایعات بخورین حجم خون در بدن شما زیاد شده و قلب می تونه بهتر کار کنه و مواد غذایی و اکسیژن بهتر به اندامای بدنتون برسه. کم شدن آب بدن می تونه دلیل ایجاد ابهامای ذهنی، مشکل در حافظه کوتاه مدت، سرگیجه و خستگی شه. بهتره از رسیدن آب کافی به بدنتون مطمئن شید.

.

منبع : 7ganj.org

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *