11 تا از بهترین چیزها در مورد آب کرفس | تغذیه سالم

11 تا از بهترین چیزها در مورد آب کرفس

کرفس یه نیروگاه مواد مغذیه و وقتی که شما ولع مصرف دارین یه جانشین عالی واسه چیپسا هستش. شاید بهترین راه واسه به کار گیری امتیازات تغذیه ای کرفس ترکیب اون هستش. نوشیدن مخلوط آب کرفس به این معنیه که شما کل قطعه کرفس رو به صورت مخلوط با آب کرفس استفاده کنین فیبر و سبوس اونو حذف نکنین چون ارزش غذایی اون کم میشه. در این مقاله تموم کارای بزرگ آب کرفس ارائه شده.

 

1. کرفس به قلب سالم کمک کی کنه

کرفس یه چربی آزاده و هیچ کلسترولی نداره. مقدار آب بالا و تعداد کالری پایینی داره و یه نقش کلیدی در پیشگیری از بیماریای قلبی داره در واقع بعضی تحقیقات حیوونی نشون داده که آب کرفس ممکنه به کاهش فشار خون کمک کنه.

2. کرفس غنی کلسیمه

اگه شما فکر می کنین شیر تنها راه واسه دریافت کلسیمه دوباره فکر کنین که خیلی از سبزیجات سبز هم شامل مواد معدنی هستن و کرفس هم از این قانون مستثنی نیس. کلسیم در ساخت و حفظ استواری دندانه ها و استخوانها لازمه.

3. کرفس پر از فیبره

کرفس منبع خوبی از فیبر نامحلوله. داشتن یه رژیم غذایی پر فیبر کمک می کنه تا بدن کارکرد خوب روده ر احفظ و خطر دچار شدن به بیماریای طولانی مانند دیابت و بیماریای قلبی رو کم کنه.

4. کرفس منیزیم بالایی داره

منیزیم به صاف کردن کارای بدن کمک می کنه مواد معدنی بخشی حیاتی از چند واکنشای شیمیایی در بدنه که کارکرد عصب عضله و هم اینکه قند خون و تنظیم فشار خون رو کنترل می کنه. مانند بقیه سبزیجات سبز، کرفس یه راه عالی واسه دریافت منیزیم در رژیم غذاییه.

5. کرفس دارای اسید پانتوتنیکه

پانتوتنیک اسید ( ویتامین B5 ) یکی دیگه از ویتامین مشترکه که شما می تونین در حالت عادی از کرفس دریافت کنین. B5 در روند کربوهیدرات، چربیا و پروتئین به بدن کمک می کنه هم اینکه واسه حفظ سلامت پوست خوبه.

6. کرفس پر فسفره

هر سلول در بدن شما شامل فسفره. این ماده معدنی نیاز به کلسیم واسه تشکیل استخون و دندون کمک می کنه. هم اینکه به چربی، کربوهیدراتا، پروتئینا و به رشد و تعمیر سلولا و بافت بدن کمک می کنه. هر چند بیشتر میوه ها و سبزیجات تنها شامل مقادیر کمی از فسفر هستن کرفس منبع خوبی از مواد معدنیه.

7. کرفس پتاسیم زیاد داره

موز تنها راه واسه به دست آوردن پتاسیم نیس. کرفس زیادتر از اندازه پتاسیم داره. بدن شما نیاز به پتاسیم یه الکترولیتی واسه سوخت و ساز کربوهیدراتا، ساخت عضله و پروتئینا، رشد و تنظیم ریتم قلبه.

8. کرفس ریبوفلاوین بالا داره

ریبوفلاوین نوع دیگری از ویتامین B هستش. اونم به عنوان ویتامین B2 شناخته شده. این در حالت عادی در سبزیجات سبز، مانند کرفس پیدا میشه. بدن شما نیاز به ریبوفلاوین واسه رشد و تولید سلولای قرمز خون و مواد مغذی کلیدی واسه تولید انرژیه.

9. کرفس پر از ویتامین C هستش

ویتامین C به رشد و درمون بافتای بدن شما مانند ( پوست، رباطا و رگای خونی ) کمک می کنه این یه ویتامین محلول در آبه واسه بدن خطر سمیت نداره و مازاد اون از ادرار بیرون میره.

10. کرفس ویتامین A داره

بخش بزرگی از اهمیت تغذیه ای کرفس محتوای آنتی اکسیدانی اون هستش. ویتامین A و C هر دو آنتی اکسیدان هستن. اونا به مراقبت از بدن در برابر آسیب رادیکالای آزاد ( عامل روند پیری ) کمک می کنه رادیکالای آزاد هم اینکه ممکنه نقشی در دچار شدن به سرطان، آرتریت و بیماریای قلبی اجرا کنن. ویتامین A واسه حفظ بینایی خوب و سالم نگه داشتن اندام اصلی بدن شما مهمه.

11. کرفس پر از ویتامین B6ه

ویتامین B6 یکی دیگه از ویتامین محلول در آبه که شما نیاز به خوردن اون به طور منظم دارین بدن شما نیاز به ویتامین B6 واسه ساخت هموگلوبین، یه مولکول در سلولای قرمز خونه که اکسیژن رو به بافتای بدن حمل می کنه. کمبود B6 می تونه به کم خونی منجر شه. این ویتامین واسه ساخت آنتی بادی لازمه که بدن شما واسه مقابله با مریضی به اون نیاز داره.

مطالب در رابطه

  • خواص آب کرفس
  • فواید کرفس در سلامتی بدن

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *