11 تا از بهترین میوه های با قند پایین | تغذیه سالم

نظارت بر مصرف قند یه ایده خوبه اما حفظ دندون از شیرینی یه شاهکار فوق العاده سخته شاید شما قبلاً گوشتای فرآوری شده رو قطع کردین اما نمی دونین چقدر شکر در میوه ها هست یا شاید شما با دیابت زندگی می کنین و می خواین بدونین کدوم میوه ها تاثیر کمتری بر قند خون شما دارن.

در حالی که میوه شامل مقدار زیادی مواد مغذی دیگه هم هستش بعضی از شکلای جور واجور اون دارای قند بالاتر از دیگرونه بدونین که میوه ها در مقادیر قند پایین ترین هستن. و در این مقاله 11 میوه با قند پایین بیان می شن فقط به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در خوردن میوه ها هم میونه روی رو رعایت کنین.

1. لیمو

لیمو و دیگه لیموای سبز میوه های بسیار تند و دارای ویتامین C بالا هستن اونا شامل مقدار زیاد قند نیستن (فقط یه یا دو گرم در لیمو یا لیموترش) و به کاهش اشتها کمک می کنن.

2. تمشک

فقط پنج گرم – کمی بیشتر از یه قاشق چای خوری – از قند در هر فنجون و مقدار زیادی فیبر واسه کمک به سیر کردن شما داره تمشک یکی از شکلای جور واجور توت های حیرت انگیزه.

3. توت فرنگی

توت فرنگی ها به شکل عجیبی در قند کم هستن چون اونا شیرین و خوشمزه هستن یه فنجون توت فرنگی خام حدود هفت گرم شکر و بیشتر از 100 درصد از مصرف روزانه ویتامین C رو جفت و جور می کنه.

4. توت مشکی

توت مشکی هم اینکه فقط هفت گرم قند در هر فنجون داره لازم نیس که نگران این توتای رنگی تیره باشین اونا هم اینکه دارای آنتی اکسیدان و فیبر هستن.

5. کیوی

این میوه های تازه سبز کرگی از دید فنی هم به عنوان توت شناخته می شن کیوی غنی از ویتامین C و کم قنده فقط شش گرم شکر در کیویه شما می تونین کیوی رو در تموم طول سال در فروشگاه مواد غذایی پیدا کنین.

6. گریپ فروت

گریپ فروت یکی دیگه از میوه های مرکباته در حالی که گریپ فروت شک نداشته باشینً مثل انگور شیرین مزه نیس اونا واسه یه صبحونه عالی هستن و تنها 9 گرم شکر در نصف گریپ فروت متوسط هست.

7. آووکادو

در حالی که دقیقاً اولین چیزی که در مورد میوه ها به ذهن میاد این میوه نیس وقتی که شما در مورد میوه فکر می کنین آواکادو در واقع از میوه ها با قند کمه یه آووکادو کامل تنها یه گرم قند داره آووکادوها مقدار خیلی از چربیای سالم دارن که این چربیای سالم به سیری شما کمک می کنه.

8. هندوانه

هندوانه ها میوه ای تابستونی هستن اونا ممکنه مانند یه درمان کننده به نظر برسن اما شکر کم دارن یه فنجون کامل از قطعات هندوانه زیر 10 گرم شکر داره هندوانه منبع بزرگی از آهنه.

9. طالبی

طالبی رنگ نارنجی خود رو به مقدار بالای ویتامین A بدهکاره یه فنجون از این خربزه خوشمزه شامل کمتر از 13 گرم قنده این ممکنه کمی بالاتر از بقیه میوه ها باشه اما در نظر داشته باشین که 12 اونس نوشابه گازدار تقریباً 40 گرم قند و ارزش غذایی بسیار کمی داره.

10. پرتقال

پرتقال یکی دیگه از راه های عالی واسه لذت بردن از یه میان وعده شیرین بدون کالری و قنده در حالی که مصرف ویتامین C شما رو زیاد می کنه یه پرتقال مناسب معمولی حدود 12 گرم قند در هر میوه و کمتر از 70 کالری داره.

11. هلو

هلو می تونه فوق العاده شیرین باشه اما کمتر از 13 گرم شکر تو یه میوه متوسطه اونا هنوزم می تونه یه میوه کم قند در نظر گرفته شن.
نتیجه:
این 11 میوه با قند کم شامل بین 1 تا 13 گرم قند هستن اما یادتون باشه که مقدار زیاد اون باعث اختلاف زیادی می شه فقط یه فنجون هندوانه استفاده کنین چون سه یا چهار فنجون هندوانه قند زیادی داره و به آسونی می تونه تقریبا یه قوطی نوشابه قندی تبدیل شه.
البته، همه میوه ها شامل ویتامینا، مواد معدنی و فیبر بیشتری در مقایسه با شیرینیای فرآوری شده هستن غذاهای با فیبر بالا باعث کاهش هضم می شه یعنی قند خون شما به سرعت بعد از خوردن میوه افزایش نخواد یافت مثل خیلی از چیزها در زندگی، میونه روی، کلیده.

مقاله های در رابطه

  • شگفتیای میوه ها
  • میوه و سبزیجات رنگی
  • نکاتی که واسه خریدن میوه باید بدونیم
  • امتیازات سلامت میوه آکایی بری
  • چه مقدار میوه باید در هر روز بخورین؟
  • 6 میوه و سبزی که هیچوقت نباید پوست اونا رو بکنین
  • 7 میوه مغذی که شما باید در دوران بارداری بخورین

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *