10نوع ماده غذایی نیروبخش برای خانم ها | تغذیه سالم

 پنیر پارمسان واسه تقویت استخون:

کلسیم واسه جلوگیری از پوکی استخون خوبه. ماست و شیر بدون چربی هم بسیار به درد بخور هستن، اما کی اونا رو سه بار در روز مصرف می کنه؟ پنیر پارمسان رو در رژیم غذایی تون جای بدین، در هر اونس از این پنیر 340 گرم کلسیم هست،در حالی که در پنیر معمولی 200 گرم هست.

سیب واسه تقویت سیستم ایمنی بدن:

 سیب، پر از کوئرستین، یه آنتی اکسیدان است که بدنتون رو واسه مقابله با بیماریا تقویت می کنه. طبق تحقیقات دانشگاه ایالتی آپالاچی، فقط 5 درصد از کسائی که به عفونت تنفسی دچار هستن با مصرف کورستین درزمان یه دوره دو هفته ای بهبود نیافته ان.

عدس منبع آهن:

 یه فنجون عدس پخته شده 30 درصد از آهن لازم روزانه شما رو تامین می کنه. 12 درصد از خانوما با کمبود آهن مواجه هستن و این باعث کم خونی در اونا می شه. افراد کم خون، مهارتای جسمی ضعیفی دارن.

کلم بروکلی داروی رفع چین و چروک:

یه فنجون کلم بروکلی شامل 100 درصد ویتامین c واسه تولید کلاژنه، که خاصیت ارتجاعی به پوست شما میده. تامی لاکاتوس در این باره میگه: کلم بروکلی هم اینکه غنی از بتا کاروتن (ویتامین A) هستش، این ویتامین به گردش سلولا کمک می کنه و سلولای تازه رو جانشین سلولای قدیمی پوست می کنه.

سیب زمینی منبع کربوهیدرات:

 سیب زمینی با نشاسته فراوانش به مقابله با چربی می پردازه و به کنترل وزن شما کمک می کنه. یه سیب زمینی با پوست شامل 100 کالریه و پتاسیم اون، با پایین آوردن فشار خون شما باعث بهتر شدن بیماریای قلبی تون می شه.

اسفناج شامل مواد غذایی کلیدی:

 اسفناج پر از ویتامین k بوده و هم اینکه شامل کلسیم و منیزیم هستش. خوردن اسفناج باعث می شه که وقتی پا به سن گذاشتین، استخون هاتون خیلی راحت نشکنند. یه فنجون اسفناج 7 کالری داره.

شکلات تلخ واسه درمان استرس:

محققان اروپایی نشون دادن، آدمایی که هر روز یه اونس و نیم شکلات تلخ که شامل 200 کالریه رو مصرف کنن، به مدت دو هفته بدنشون کورتیزول تولید نمیکنه و هیچ گونه استرس ندارن. کورتیزول باعث افزایش فشار خون شده  و با افزایش همیشگی اون خطر دچار شدن به افسردگی، چاقی، بیماریای قلبی و دیگه بیماریا زیاد می شه.

قارچ، ضد سرطان:

 براساس یافته های حاصل از تحقیقات، 64 درصد از زنائی که روزانه فقط یه سوم قارچ خام رو مصرف می کنن، به سرطان سینه گرفتار نشده ان. تحقیقات دیگه نشون میده که قارچ باعث کاهش آروماتاز، پروتینی که تولید استروژن می کنه، می شه. استروژن عامل کلی سرطان سینه س.

مصرف ساردین واسه مقابله با بیماریای قلبی:

این نوع ماهی که کمی تنده، منبع خوبی از امگا 3 هستش و باعث کاهش التهاب که می تونه منتهی به انسداد عروق شه، می شه. هم اینکه باعث جلوگیری از لخته شدن خون گردیده و رگای خونی رو نرم و انعطاف پذیر نگه می داره و اندازه دچار شدن به حمله قلبی و سکته مغزی رو خیلی کم می کنه. سه اونس ماهی، حدود 1.3 گرم امگا 3 داره(حدود 1 گرم در روز لازمه).

آووکادو:

 آووکادو با چربی اشباع نشده، به کم کردن وزن کمک می کنه. تو یه مطالعه افراد با رژیم 23 درصد کالری در روز، حدود 5 پوند بیشتر از آدمایی با رژیم غذایی کربوهیدرات بالا و چربی پایین، وزن کم کردن.

منبع ترجمه: سه نشونه دات کام

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *