10مزیت | فواید و خواص شگفت انگیز لوبیا سبز | تغذیه سالم

10مزیت ، فواید و خواص عجیب لوبیا سبز

10مزیت ، فواید و خواص عجیب لوبیا سبز

تغذیه

لوبیا سبز خیلی کم کالری و غنی از فیبره هم اینکه از خواص لوبیا سبز میشه به آنتی اکسیدان اون اشاره کرد که واسه جلوگیری از پیری زودرس خیلی خوبه

10مزیت ، فواید و خواص عجیب لوبیا سبز
به گزارش
لوبیا سبز با اینکه از کالری کمی برخورداره از نظر تغذیه ای بسیار مقویه و بهترین جانشین واسه گوشت قرمز از نظر جذب آهنه.لوبیا سبز از حملات قلبی و سرطان جلوگیری کرده و خواص بسیار دیگری در اون نهفتهه.

نوع و زیادی میوه ها و سبزیجات در فصل بهار و تابستون در ایران خیلی زیاده. هرکدوم از این اجناس علاوه بر خوشمزگی، خواص بسیاری دارن. یکی از این سبزیجات پرخاصیت و خوشمزه که در غذاهای اصیل ایرونی هم ازش استفاده می شه لوبیا سبزاست.

فواید فوق العاده لوبیا سبز واسه سلامتی بدن

لوبیاسبز هم به عنوان نخودفرنگی هم شناخته شده و خیلی راحت در خیلی از فروشگاه های موادغذایی قابل دسترسه. محتوای مواد مغذی اون شامل فیبرا, ویتامینا,موادمعدنی وکربوهیدراتای بسیارکمه.

هم اینکه شامل پروتئین, کلسیم,فیبررژیمی,آهن و چندین ماده مغذی لازم دیگه س. لوبیا سبزها،دارای مقدارقابل توجهی آنتی اکسیدان هستن و حتی امتیازات قلبی عروقی رو جفت و جور میکنن. لوبیاسبزها یه منبع غنی ازچربیای امگا 3نیز هستن . کاروتنوئید و فلاوانوئید لوبیا سبز دارای امتیازات ضدالتهابیه. دراین بخش  در مورد 10فواید سلامتی لوبیا سبز توضیح می دیم.

1. ویتامینk : ویتامین k نقش مهمی درلخته شدن خون داره و زخم رو بهبود میبخشه, هم اینکه استخوانای قوی در سالمندان رو حفظ میکنن.

2.ویتامین C: ویتامین C ،یه منبع عالی از آنتی اکسیدانه که خوب واسه کاهش واکنشای افراطی آزاد کارمیکند. این واکنشای افراطی آزاد منتهی به تولیدمحصولات و فرایندایی می شن که ممکنه سرطان زا باشه.آنتی اکسیدانای موجود درلوبیا سبز واسه بدن بسیار به درد بخور هستن.

لوبیا سبز منبعی از ویتامین سی

3.کالری کم: لوبیاسبز تازه، کالری بسیار کمی داره . پس آدمایی که ازکالری آگاه هستن احتیاجی به نگرانی ندارن و میتونن آنهارا در مقادیر خوب بخورند .هم اینکه شامل مقدار کمی سدیم,چربی اشباع شده و کلستروله.

4. غنی از فیبر : لوبیاسبزها منبع غنی فیبررژیمی هستن .فیبرهای رژیمی دارای فواید سلامتی زیادی هستن .به آدمایی که از مریضی گوارشی رنج می برن فیبر تجویز میشه . محتوای فیبر درلوبیا سبز به جلوگیری و درمان یبوست،هموروئید و دیورتیکولوزیس کمک میکنه. محتوای فیبربالا در لوبیاسبز به حفظ سطح کلسترول و قنددربدن هم کمک میکنه.

6.جلوگیری از عفونت: تعدادی از ویتامینا ،مانند:نیاسین و تیامین که در درلوبیا سبز موجود هستن، منبع خوبی از مواد مغذی هستن که به جلوگیری خیلی از عفونتای بدن کمک میکنه .

7.حفظ سلول و مایع بدن: محتوای پتاسیم در لوبیا سبز، به بدن کمک میکنه تا تولید سلولای بهتر و حرکت مایع بدن رو حفظ کنه.

8.کنترل بیماریای قلبی عروقی و فشار خون:محتوای پتاسیم در لوبیا سبز، در کنترل فشارخون و بقیه بیماریای در رابطه باقلب کمک میکنه .

9.اثرات ویتامین A ؛ ویتامین Aموجود در لوبیا سبز، به تولید آنتی اکسیدانا و تولید ترکیباتی که باعث جلوگیری از پیری می شن ،کمک میکنه .

فواید لوبیای سبز

جلوگیری از پیری زودرس با لوبیا سبز

10. منگنز: محتوای منگنز در لوببا سبز به عمل آزادسازی آنتی اکسیدان کمک میکنه, این یه عنصر واسه آنتی اکسیدانه ،که تمایل داره شمارو متناسب و سلامت نگه داره .

حدود 100گرم لوبیا سبز شامل 31کیلو کالری انرژی,7.13گرم کربوهیدرات,1.82گرم پروتئین, 0.34الی3.4گرم چربیه . بقیه مواد مغذی ،مانند 37 میلی گرم کلسیم, 1.04میلی گرم آهن, 25میلی گرم منیزیم و 0.214میلی گرم منگنز هم هست.

سدیم و پتاسیم به ترتیب به مقدار 6و 20میلی گرمه. دیگه موادمغذی و مقدار اونا 38میلی گرم فسفر,0.24میلی روی, 14.4میکروگرم ویتامینk و 16.3میلی گرم ویتامینCه. بهتره ازمقدارموثرموادمغذی لوبیا سبز در رژیم غذایی خوداستفاده کنین.

خوبه که لوبیا سبز به عنوان سالاد لوبیا سبز با بالزامیک مصرف شه,هم اینکه اونا واسه مصرف درشکل ترشی هم در دسترس هستن.

.

منبع : pezeshk.us

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *