همانگونه که می‌دانیم جریان شارژ دریافت شده از شبکه، در باطری خودرو ذخیره شده و این انرژی می‌تواند نیروی مورد نیاز برای حرکت خودرو را تامین نماید. اندازه پیمایش مسیر برای خودرو به اندازه انرژی ذخیره شده در باطری خودرو بستگی دارد و اندازه ذخیره انرژی در باطری نیز بنوبه خود به ظرفیث یا آمپرساعت باطری وابسته می باشد. در این پژوهش فرض بر این می باشد که خودرو الکتریکی ترکیبی، به باطری باماکزیمم ظرفیت 11کیلووات ساعت مجهز می باشد]5[. درصورتی که عمر بهینه باطری در شرایط بهره گیری از80% از ظرفیت باطری محقق گردد، ظرفیت در دسترس باطری حدود 8/8 کیلووات ساعت می گردد. با فرض راندمان حدود 88 % برای تبدیل انرژی از جریان متناوب به جریان مستقیم، انرژی مورد درخواست از شبکه توزیع10کیلووات ساعت خواهد گردید. همچنین فرض می گردد که باطری‌ها در شبکه توزیع فقط شارژ می شوند و انرژی به شبکه نمی‌دهند یا بعبارت دیگر جهت جریان بین باطری و شبکه یک طرفه می باشد. با در نظر داشتن ولتاژ230 ولت شبکه و محدودیت ماکزیمم قدرت سوکت تکفاز(6/4 کیلووات)، قدرت هر شارژر جهت اتصال به خودرو 4 کیلووات انتخاب می گردد.

با موجود بودن قدرت شارژ و ولتاژ تکفاز 230 ولت می‌توان جریان مصرفی را برای هر خودرو متصل به شبکه به دست آورد. همانگونه که می‌دانیم چگونگی شارژ در دامنه جریان و زمان آن موثر می باشد. به این معنا که در شارژ سریع (به تعاریف ضمیمه1رجوع گردد)دامنه جریان بالاتر و طول زمان جریان کشیدن کمتر می باشد اما در شارژ آرام دامنه جریان کمتر و طول زمان جریان کشیدن از شبکه بیشتر خواهد بود.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه در مورد نانولوله های کربنی

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد

می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: