11 دلیل برای خوردن 1 عدد سیب در روز | تغذیه سالم

 

سیب به بهتر شدن تنفس، درمان و پیشگیری از آسم، افزایش هوش، پیشگیری و درمان فراموشی، کاهش کلسترول، کاهش خطر حملات قلبی، کاهش احتمال دچار شدن به سرطان، افزایش انرژی بدن، افزایش بینایی و بهبود دیابت کمک می کنه.

جدا از طعم و مزه ی بسیار عالی که سیب داره، این میوه کوله باری از فایده های درمانی رو در خود دارا می باشه.

سیب نقش مهمی در سلامت بدن داره و مزیت اون اینه که علاوه بر پیشگیری از مریضی ها، باعث افزایش سلامتی هم می شه.

 

در این جا، واسه شما دلایلی آورده ایم که به چه دلیل باید روزی دست کم یه عدد سیب بخورین.

 

1-به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم کمک می کنه

محققان انگلیسی تازگیاً به این یافته های دست پیدا کرده ان که مادرانی که درزمان زمان بارداری سیب بیشتری می خورند، کمتر احتمال داره فرزندانی داشته باشن که تا سن 5 سالگی دچار آسم شن.

این میوه می تونه از ریه های افراد بزرگ سال هم مواظبت کنه.

هم اینکه می تونه احتمال گرفتار شدن به آسم، سرطان ریه و خیلی از مریضی های دیگه رو کم کنه. اگه شما از مشکلات به وجود اومده توسط آسم رنج می برید با خوردن یه فنجون آب سیب می تونید به رفع این مشکلات و نگرانی ها کمک کنین. یکی از نشونه های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدنه اما با خوردن آب سیب تازه می تونید این نشونه ها رو از بین ببرین.

 

 

2- باعث می شه دیرتر گرسنه شید

سیب شامل اندازه زیادی فیبر می باشه و بدون این که شما کالری زیادی دریافت کنین، معده رو پُر کرده و باعث می شه دیگه احساس گرسنگی نکنین.

شیرینی طبیعی که در سیب هست به آهستگی وارد خون می شه و به حفظ قند خون و این که سطح انسولین رو در بدن شما در حد ثابتی نگاه داره، کمک می کنه، در نتیجه بدن شما احساس پُری و سیر بودن بیشتری می کنه، برعکس خوراکی های آماده که مواد قندی در اون ها خیلی زیاده و گرسنگی های بسیار سریع رو به دنبال دارن.

 

 

3- به افزایش هوش، پیشگیری و درمان فراموشی کمک می کنه

شایدً به دلیل افزایش تولید استیل کولین (یه ماده شیمیایی که وظیفه رسوندن پیغام بین سلول های عصبی رو رو دوش داره)، سیب به بالا بردن کارایی حافظه ضمن افزایش سن و کاهش بالقوه ی شانس دچار شدن به مریضی فراموشی کمک می کنه. این یافته های، از تحقیقاتی که در دانشگاه منچستر روی حیوانات انجام شد، به دست اومد.

اثر اون در درمان و پیشگیری از فراموشی به گونه ایه که خوردن سیب باعث تقویت سلول های مغز می شه.

 

 

4- کلسترول خون رو کاهش می دهد

باید از دو ترکیب کلیدی و اصلی تشکر کنیم؛ پکتین (یه جور فیبر گیاهی) و پلی فنول ها (یه جور آنتی اکسیدان قوی). سیب می تونه سطح کلسترول بد خون (LDL) رو پایین بیاره و اینطوری از گرفتگی عروق جلوگیری می کنه.

واسه استفاده ی بیشتر از مواد مغذی موجود در سیب، پوست اون رو دور نندازین، چون پوست سیب دو تا شش برابر بیشتر از گوشت اون، ترکیبات آنتی اکسیدانی داره.

با خوردن سیب به طور منظم می تونید از گرفتار شدن به دیابت و مشکلات

دیگری که به دنبال داره جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین رو

اجرا می کنه در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت خاصی داره

سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی رو به دنبال داره با مصرف سیب می تونید سطح کلسترول رو در حد نرمال نگه دارین.

تحقیقات و تحقیق ها نشون دهنده اینه که خوردن دو عدد سیب در هر روز تقریباً به اندازه 16 درصد سطح کلسترول رو پایین می آورد. واسه کاهش سطح کلسترول هیچی دیگه ای به اندازه سیب به درد بخور نیس.

 

 

5- با سرطان مقابله می کنه

تحقیقات آزمایشگاهی نشون داده ان ترکیبات مختلفی که در این میوه ی آب دار هست، رشد سلول های سرطانی رو محدود می کنن، اما این ترکیبات وقتی بیشتر تأثیرگذار هستن که به طور کامل از تموم جزئیات سیب استفاده شه (البته به جز ساقه و دانه اون).

آدمایی که روزانه بیشتر از یه سیب می خورند، درصد گرفتار شدن به چند نوع سرطان رو 9 تا 42 درصد در خود پایین می بیارن (سرطان دهن، مری، روده بزرگ، سینه، تخمدان، سرطان پروستات و سرطان های دیگه). این یافته ها از تحقیقات محققان ایتالیایی به دست آمده.

از اونجایی که فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثره از خطر دچار شدن به سرطان روده بزرگ جلوگیری می کنه. حالا خوبیش اینه تحقیقات نشون داده که مصرف این میوه خطر دچار شدن به سرطان ریه و سرطان سینه رو هم کاهش می دهد و کلا سیب، میوه ای به طور کاملً استثنایی در پیشگیری از شکل های جور واجور سرطان ها به حساب میاد.

 

 

6- دستگاه گوارش رو تقویت می کنه

آدمایی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می برند با خوردن سیب می تونن کارکرد این دستگاه رو در حد نرمال نگه دارن.

مهم ترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش اینه که سیب پر از فیبره و این بدون معناست که حرکات روده ای رو منظم می کنه و دیر هضمی و یبوست رو از بین می برد. با تنظیم دستگاه گوارشی از دل دردهای طولانی و شدید که به این دستگاه ربط داره هم کاسته می شه.

 

 

7- موجب افزایش انرژی بدن می شه

قندی که در سیب هست طبیعیه و فواید زیادی داره که اصلا قابل مقایسه با شیرینی ها و قندهای مصنوعی نیس.

قند موجود در سیب باعث افزایش انرژی می شه واسه همینه که خوردن این میوه صبح زود و قبل از صبحونه پیشنهاد شده و تا آخر شب بدن رو سرحال نگه می داره و انرژی لازم رو تأمین می کنه.

 

 

8- به درمان آنمی (کم خونی) کمک می کنه

از اون جایی که سیب دارای آهنه در درمان آنمی نقش مهمی داره. آهن موجود در بدن سطح هموگلوبین رو افزایش می دهد که افزایش هموگلوبین با درمان آنمی رابطه مستقیم داره اگه شما همیشهً احساس ضعف و خستگی دارین با خوردن این میوه می تونید سرحال شید چون قند طبیعی و اسیدهای موجود در سیب با آهن اون ترکیب شده و باعث افزایش انرژی و هم اینکه تقویت سیستم ایمنی بدن می شه به گونه ای که بدن در برابر مریضی ها حالت آماده باش به خود می گیرد.
سیب

 

 

9- کاهش خطر حملات قلبی رو به دنبال داره

سیب پر از آنتی اکسیدان قویه و در حقیقت آنتی اکسیدان واسه سلامت قلب فواید زیادی داره مصرف سیب کمک زیادی به درمان و پیشگیری از مریضی های قلبی می کنه.

از اونجایی که مریضی قلبی با افزایش سن، زیاد می شه، مصرف این میوه هیچ وقت دیر نیس و به خوردن اون پیشنهاد زیادی شده.

 

 

10 – به بهتر شدن دیابت کمک می کنه

آدمایی که گرفتار به دیابت هستن در صورت درمان نکردن اون به مشکلات دیگری هم دچار می شن که به دیابت مربوط می شه از جمله مشکلات عصبی، مشکلات کلیوی و مشکلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می تونید از گرفتار شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال داره جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین رو اجرا می کنه در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت خاصی داره. حالا خوبیش اینه این میوه در شرایط آب و هوایی جور واجور برداشت می شه.

 

 

11- به افزایش بینایی کمک می کنه

مشکلات به وجود اومده توسط بینایی تقریباً غیرقابل پیشگیریه اما تازگیاً تحقیقات انجام شده نشون داده که سیب می تونه اثر مطلوبی بر بینایی داشته باشه از اون جایی که سیب منبعی غنی از ویتامین A و ویتامین C هستش در درمان شب کوری و کور رنگی تاثیر خوبی داره.

روغن سبوس برنج، دوستدار قلب
خواص خرمالو ؟
باورهای غلط تغذیه ای و حقیقت اون
9 تغذیه لازم واسه سلامتی در زمستون
نوشیدنی مناسب واسه جلوگیری از ریزش مو
غذاهایی مخصوص سرماخوردگی
مواد غذایی ممنوعه و مضر رو بشناسین
خوردن میان وعده ها، خوب یا بد؟
چیجوری عسل مرغوب رو از عسل تقلبی تشخیص بدیم؟
خواص دارویی بالنگ ( تغذیه مناسب )
آب هویج بخورین تا سلامت باشین
این سبزی بد بو رو بخورین !! ( دوای دردها )
گوجه فرنگى فایده های درمانی و غذایی
بهترین وقت و زمان واسه خوردن میوه ؟
محتویات نوشابه انرژی زا چیه؟
نون خوب چه نانیه؟

 

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا
  • مطالب در رابطه
  • چند دلیل خوب واسه خوردن ماست (2)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *