در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق- قدرت
عنوان :
واسطه گری در بازارهای برق

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
 
چکیده:
واسطه گری به سودآوری از طریق خرید و فروش همزمان یک نوع کالا و یا نوع مشابه آن اطلاق
میشود بطوریکه اندازه سرمایه گذاری خالص در آن صفر میباشد. واسطه گری در صنعت برق که امروزه
در حال تجدیدساختار شدن میباشد، یک ایده جدید بشمار میرود. با وجود این، واسطه گری در بازارهای
مالی پدیده نوینی نیست. بهره گیری توسعه یافته از واسطه گری، هر گونه فعالیتی را که در جهت خرید یک
کالای نسبتا زیر قیمت و فروش کالای مشابه و نسبتاً بالای قیمت جهت سودآوری باشد را شامل میگردد.
در این پژوهش واسطهگری به صورت کلی نمایش داده شده و سپس به بحث در مورد فرصتهای
واسطهگری در بازارهای برق پرداخته میشود. بطور کلی دو نوع واسطهگری در کلیه بازارهای مورد توجه
قرار میگیرد، واسطهگری بین کالاهای همنوع 1 و واسطه گری بین کالاهای غیر همنوع 2 که به آن تحت
عنوان واسطهگری بین ما بین نیز تصریح می گردد. در این پژوهش واسطهگری در بازارهای برق مورد مطالعه
قرار گرفته و مثالهای مرتبطی از آن نیز که بطور عملی و کاربردی مطرح می شوند مورد مطالعه قرار
میگیرند. لازم بذکر می باشد که در این راستا توجه ویژهای به واسطه گری بین کالاهای غیر همنوع در
بازارهای برق معطوف گردیده و مثالهای یاد شده نیز در ارتباط با این نوع واسطه گری می باشند.
مقدمه:
واسطهگری به سودآوری از طریق خرید و فروش همزمان یک نوع کالا و یا نوع مشابه آن اطلاق
میشود که در این خرید و فروش اندازه سرمایهگذاری خالص صفر می باشد. واسطهگری در صنعت برق که
امروزه در حال تجدیدساختار شدن میباشد، یک ایده جدید به حساب میآید. البته شایان ذکر می باشد که
واسطهگری در سایر بازارها مانند بازارهای مالی پدیده نوینی نیست. بهره گیری توسعه یافته از
واسطه گری هر گونه فعالیتی که در جهت خرید یک کالای نسبتا زیر قیمت و فروش کالای مشابه و
نسبتاً بالای قیمت برای سودآوری باشد را شامل میگردد. در این پژوهش آغاز انواع واسطه گری در کلیه
بازارها بصورت کلی تعریف شده و سپس به بحث در مورد انواع واسطه گری در بازارهای برق پرداخته
میشود. دو نوع واسطه گری در بازارهای برق مورد توجه قرار میگیرند، واسطه گری بین کالاهای همنوع
و واسطهگری بین کالاهای غیر همنوع که اصطلاحا به آن واسطهگری بین ما بین نیز گفته میشود.
بطور کلی اقدام واسطهگری به سه عامل هدفمند بودن، موقعیت مناسب داشتن و روشهای مناسب
جهت رسیدن به هدف مورد نظر که سودآوری می باشد وابسته می باشد. هدف واسطهگری مشخص می باشد،
سودآوری بدلیل تفاوت قیمت در تبادلات لحظهای یا خرید و فروش یک نوع کالا یا کالای از جنس متفاوت.
فرصت کسب سود در واسطهگری مربوط به تفاوت در قیمتها بین کالاهای همنوع و مشابه میباشد. چگونگی
شناخت واسطهگری، خرید و فروش همزمان یک نوع کالا یا مشابه آن نوع کالا میباشد. در تعاریف جدید
نیز هدف اصلی کماکان به دست آوردن سود میباشد. اما ممکن می باشد که بر خلاف تعریف اولیه در این موردها
به سرمایهگذاریهای اولیه نیز نیاز باشد، البته عامل سودآوری، همانند سابق تفاوت در قیمت کالاها می باشد.
پس اصلاحات جدیدی در مورد سه عنصر واسطهگری جهت نشان دادن تعاریف جدیدی از واسطه گری
ایجاد شدهاند که در این پژوهش ضمن تعریف این موردها به مطالعه مثال هایی کاربردی از واسطه گری در
بازارهای برق نیز پرداخته میشود.
تعداد صفحات: 46
قیمت: 147000

 

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود سمینار ارشد مهندسی برق الکترونیک: بررسی مشخصه های الکتریکی DG-SOI MOSFETs

***

—-

دسته‌ها: مهندسی برق

دیدگاهتان را بنویسید