در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق – کنترل
عنوان :
مدل سازی هایبرید سیستم کنترل ترافیک هوایی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
چکیده:
یکی از راه حل های سودمند برای کنترل ترافیک هوایی در آینده، افزایش سطح اتوماسیون می باشد. مدیریت ترافیک هوایی، ATM، در آینده، امکان پرواز آزاد بدون خلبان، که در آن هواپیما مسیر، سرعت و ارتفاع بهینه خود را انتخاب می کند، مهیا می سازد.
در این پروژه از روش هایبرید برای مدل سازی و کنترل پرواز هواپیما از نقطه نظر کنترل کننده ترافیک هوایی، ATC، بهره گیری می گردد. در این مدل دینامیک پیوسته و گسسته سیستم با قوانین کنترلی گسسته در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا با داشتن برنامه پرواز مشخص و آگاهی از اطلاعات مربوط به نوع هواپیما، آن را برای رسیدن به مقصد کنترل کنند. مدل حاصل قادر به کنترل پروازهای متعددی می گردد که در هرکدام دینامیک هواپیما و مسیر پرواز متفاوت می باشد.
با بهره گیری از این مدل و کنترل کننده، پرواز هواپیمای A306 را در مسیرهای متفاوت و مدهای مختلف پرواز شبیه سازی کرده و از روش Fly-Over برای کلیدزنی بین ایستگاه ها بهره گیری نمودیم. هدف، ردیابی مسیر پرواز با دقت کمتر از یک کیلومتر می باشد که نتایج شبیه سازی نشان می دهد این امر محقق می گردد. عملکرد کنترل کننده نیز مورد مطالعه قرار گرفت و از نتایج شبیه سازی به این نتیجه می رسیم که این کنترل کننده قادر می باشد پیش روی 10%+ خطای انداز هگیری جرم هواپیما مقاوم بوده و مسیر را با دقت مطلوب ردیابی کند. از آن جایی که حرکت هواپیما تحت تأثیر عامل باد می باشد، با فرض ثابت بودن سرعت باد، آنرا به صورت اغتشاش شبیه سازی کردیم. نتایج حاکی از آن می باشد که اثر زاویه وزش باد با مسیر حرکت هواپیما نسبت به سرعت باد تأثیر بیشتری در کاهش دقت ردیابی دارد. به مقصود بهبود عملکرد کنترل کننده تغییراتی در تنظیم ورودی کنترلی نیروی موتور داده شده می باشد.
فصل اول
مقدمه
1-1- روش کنترل ترافیک هوایی سنتی
سالهاست که سیستم مدیریت ترافیک هوایی، با شیوه کنترلی که در حال حاضر در برج مراقبت پرواز اجرا می گردد، با قابلیت اعتماد بالا کار می کند؛ اگرچه افزایش سفرهای هوایی به دلیل محدودیت های موجود، تنش و نگرانی مسئولان را بالا برده می باشد. این امر موجب بالا بردن سطح پرواز به اندازه 200-50% تا ده سال آینده می گردد. افزایش سطح پرواز نیز باعث کاهش امنیت پرواز، کاهش سطح کارایی هواپیما و افزایش قابل ملاحظه حجم کاری اپراتورها خواهد گردید. برای مثال این امر موجب افزایش خطای عملکرد کنترل کننده های ترافیک هوایی به اندازه 33% در بازه زمانی 2000 – 1996 شده می باشد.
اندازه ترافیک هوایی در پانزده سال آینده، سالیانه 5 – 3% افزایش پیدا خواهد نمود. سازمان کنترل ملی فضا، NAC، قادر به کنترل این افزایش ترافیک به علت های زیر نیست:
1. نداشتن فضای کافی
در حال حاضر فضای پرواز بسیار کم می باشد و هواپیماها بایستی در مسیرهای پیش بینی شده پرواز کنند. در نتیجه به هواپیماها این اجازه داده نمی گردد که به صورت مستقیم تا مقصد پروازکنند و یا از باد مناسب بهره گیری کنند، در نتیجه اندازه مصرف سوخت و زمان پرواز افزایش پیدا می کند. این مشکل به خصوص در بزگراه های هوایی اطراف اقیانوس که بیشترین رشد ترافیک را دارند به نظر می آید. برای مثال در اطراف اقیانوس آرام ترافیک سالانه 15% رشد پیدا می کند.
2. افزایش حجم کاری کنترل کننده ترافیک هوایی
ایجاد فاصله ایمن بین هواپیماها و نیز مشخص کردن مسیر ناوبری هواپیما به مقصود اجتناب از تأثیر نامطلوب شرایط آب و هوایی در کنترل هواپیما توسط مرکز کنترل انجام می گردد.
در محیط های شلوغ مانند محیط های نزدیک به فرودگاه های شهری، که به آن TRACON می گویند، کنترل کننده های اصولا این حجم بالا را با نگه داشتن هواپیما در حالت توقف خارج از TRACON کنترل می کنند.
تعداد صفحه : 136
قیمت : 14700 تومان

 
***

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   سمینار ارشد رشته برق الکترونیک: بکارگیری ساختار آمیختار عصبی و آماری برای به هنجارسازی اطلاعات
دسته‌ها: مهندسی برق

دیدگاهتان را بنویسید