در حال حاضر سیستم تلویزیون به صورت­های مختلف تولید، ارسال و دریافت می­گردد. بسیاری استودیوهای تولید و دوربین­ها با خروجی دوربین به رنگ­های (قرمز، سبز و آبی) کاملا دیجیتال هستند. زیر بنای انتقال هر چه بیشتر به سوی دیجیتال شدن می­رود. سیگنال­های تلویزیون در فرصت­های دیجیتالی روی شبکه­های مخابراتی که با سیگنال­های تلفنی نیز سازگار هستند، حمل می­شوند. برای مثال در یک ایستگاه فرستنده­ی تلویزیون زمینی آنالوگ، سیگنال­های دیجیتال به استاندارد انتقال آنالوگ نظیر پال به NTSC تبدیل شده و سپس این سیگنال­های آنالوگ مرکب روی آنتن برای گیرنده­های محلی ارسال شده در آن­جا دریافت و روی مجموعه­های تلویزیون آنالوگ نمایش داده می­گردد. پس خواننده درمی­یابد بسیاری از تغییرات ایجادشده در فرصت سیگنال تلویزیونی از آنالوگ به دیجیتال و بالعکس، به شبکه و معماری استودیو بهره گیری شده­ی مربوطه برمی­گردد. نگهداری سیگنال در فرمت دیجیتال امکان ذخیره­سازی و انتقال با کیفیت ثابت را به ما می­دهد. ارتباط با سایر تجهیزات دیجیتالی به راحتی و مدیریت بهره گیری­ی کارآمد از فرکانس می­تواند انجام گردد. با کاهش تعداد تغییرات فرمت (مخصوصا از فرمت آنالوگ مرکب به فرمت دیجیتال) سیگنال اطلاعات، اندازه خرابی کدگذاری به وجود آمده در سیگنال کاهش پیدا می­کند. در صورتیکه هدف حفظ کیفیت سیگنال از استودیو تا خانه باشد، بایستی این کار صورت پذیرد. راه­حل بهره گیری­ی گسترده از فناوری­های صدا و تصویر کاربرد صحیح فشرده­سازی می باشد. وقتی یک سیگنال تصویر آنالوگ به صورت خطی نمونه­برداری می­گردد، همان­طوری­که قبلا نیز عنوان گردید حجم داده­ی تولیدشده بسیار زیاد می باشد. فشرده­سازی یک فناوری قابل انعطاف می باشد زیرا مقدار فشرده­سازی بهره گیری شده و همچنین درجه­ی پیچیدگی کدگذاری می­تواند برای کاربرد مناسب صورت پذیرد] 4[.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد:ارزیابی نانوحسگر زیستی فیبر نوری جهت شناسایی مواد زیستی

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد

می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده