۲-۷- تعریف عملیاتی متغیرها

۲-۷-۱- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

نمره­ای که دانش­آموزان در انتخاب گزینه­های مربوط به راهبردهای یادگیر خود نظم داده شده در بخش­های راهبردهای شناختی و اداره و کنترل کوشش (راهبردهای فراشناختی و خودتنظیمی) در پرسشنامه MSLQ که توسط پینتریج و دی­گروت (۱۹۹۰) تهیه شده می باشد، کسب می­کند (به نقل در جعفری، ۱۳۸۸).

۲-۷-۲- باورهای انگیزشی

نمره­ای که فرد در مقیاس راهبردهای انگیزشی برای یادگیری در بخش خودکارآمدی، ارزش­گذاری درونی  و اضطراب امتحان در پرسشنامه MSLQ که توسط پینتریج و دی­گروت (۱۹۹۰) تهیه شده می باشد، کسب می­کند به عنوان نمره­های باورهای انگیزشی محسوب می­شود (احمدی، ۱۳۸۹).

۲-۷-۳- پیشرفت تحصیلی:

مقصود از پیشرفت تحصیلی دراین پژوهش، میانگین یا معدل کتبی (نهایی) دانش­آموزان سال سوم در پایان سال تحصیلی (خرداد ماه) می­باشد.

متن کامل پایان نامه