دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : تاثیر سواد اطلاعاتی بر میزان یادگیری وعملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی

تکه ای از متن پایان نامه :

 

نویسندگان مختلف درخصوص اینکه آموزش مادام العمر چه هست؟ تعابیر مختلف دارند. در آمریکا، به آن بعنوان یک اصطلاح جدید برای آموزش بزرگسالات نگاه می شود، در اروپا این مفهوم با پیوند بین یادگیری و کار، آموزش مکرر یا با یادگیری باز همبسته می باشد، یادگیری مادام العمر را کوشش آشکار و عمدی خود یادگیرندگان می داند که با برنامه ای آگاهانه، خودگردان و عموماً متناسب با انگیزه ها و تواناییهای خود و فرصتهای در دسترس صورت می گیرد (هرت[1]، 2006، قاسمی ، 1383).

تعریف یادگیری مادام العمر، بطور نزدیکی به تعریف یادگیری خود رهبری گره خورده، یادگیرندگان فرایند خودآموزی را با ارزیابی از نیازهای خود آغاز و با ارزشیابی از نتایج یادگیری خودشان به پایان می رسانند؛ بسط و گسترش می دهد ( هرت، 2006) .

در سالهای اخیر یکی از اهداف اساسی آموزش و یادگیری افزایش کنترل یادگیرنده روی فرایند یادگیری بوده می باشد که یادگیرنده در یادگیری خود مستقل باشد، لیتل[2] ، خود مختاری و استقلال را به این شکل توصیف کرده می باشد : « توانایی برای استقلال تاملات انتقادی، تصمیم گیری و فعالیت مستقل، هولک[3]  استقلال و خود مختاری را چنین اظهار کرده می باشد : « توانایی برای ایجاد یادگیری شخصی » ( گرانیک [4]، 2009) .

صرف نظر از تعریفهای متعدد، تعیین کننده ترین عنصر تعریف یادگیری مادام العمر، تاکید روی پذیرش مجموعه راهبرهایی برای توسعه اقدام آموزش برای پروراندن یادگیری در سراسر زندگی می باشد ( هرت، 2006).

چرا یادگیری مادام العمر ضروری می باشد ؟

یادگیری مادام العمر، به دلیل سرعت و وسعت تغییرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ضروری می باشد در گذشته ، تغییرات بتدریج به متوسط عمر فرد وابسته بود، بطوریکه افراد می توانستند خودشان را با مجموعه ای از شرایط که کمابیش در طول عمرشان ثابت بودند وفق دهند. امروز آهنگ حرکت تغییرات، بقدری سریع می باشد که چرخه یادگیری بایستی در طول عمر فرد تکرار

[1] .Hart

[2] .Little

[3] .Holec

[4] .Granic

 

 

 پایان نامه پایان نامه تاثیر سواد اطلاعاتی بر میزان یادگیری وعملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی-سایت دی فایل

 

 

از لینک انتهای صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک انتهای صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک انتهای صفحه

 

پایان نامه ارشد گروه تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی: تاثیر سواد اطلاعاتی بر میزان یادگیری وعملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی