الگوی بار برای بسیاری از شرکت­های برق در ساختار پیشین این صنعت نوسان بزرگی را بین ساعت­های اوج مصرف و ساعت­های دیگر نشان می­داد. اگر برای برآوردن نیاز برق در اوج مصرف در سرتاسر شبانه روز، واحدهای تولیدی کافی در مدار نگه داشته می­شدند، ممکن بود که در ساعات غیر از اوج مصرف، بعضی از واحدها نزدیک حدِ پایین تولید خود کار کنند. مسئله­ای که بهره­بردار سیستم با آن روبه رو می­گردید این بود که کدام واحدها را برای چه مدت زمانی بایستی از مدار خارج کند. در بیشتر سیستم­های قدرت به هم پیوسته، بخش عمده­ی برق مصرفی به وسیله نیروگاه­های حرارتی تولید می­گردید. برای برآوردن نیاز مصرف، که ساعت به ساعت در حال تغییر می باشد، چند استراتژی بهره­برداری در دسترس بودند.

معمولاً ترجیح داده می­گردید که از یک استراتژی بهره­برداری بهینه (یا تقریباً بهینه) بر اساس معیارهای اقتصادی بهره گیری گردد. به اظهار دیگر، یک معیار مهم در بهره­برداری از سیستم­های قدرت این بود که با بهره­گیری ترکیبی بهینه از واحدهای گوناگون، تقاضای برق با کمترین هزینه مصرف سوخت ممکن برآورده گردد. به علاوه برنامه­ریزی مشارکت واحدهای نیروگاهی به عنوان یکی از ابزارهای در دسترس بود برای اینکه برای مشتریان، برق با کیفیت بالا و به شیوه­ای ایمن و اقتصادی فراهم گردد؛ پس دریافته می­گردد که مشارکت واحدهای بهینه سیستم­های حرارتی سبب صرفه­جویی بزرگی برای شرکت­های برق می­گردید. در حقیقت مشارکت واحدها در ساختار گذشته صنعت برق مسئله تعیین برنامه­ی کار واحدهای تولید برق یک سیستم قدرت با در نظر داشتن محدودیت­های تجهیزات و محدودیت­های بهره­برداری بود.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارشد برق با موضوع بهینه‌سازی تراژکتوری سرعت قطار

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد

می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده