در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – الکترونیک

عنوان:

مطالعه و شبیه سازی تاثیر MPLS و Diff Service بر ضمانت های پایدار Qos در هسته شبکه

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
چکیده
هدف از این رساله، اظهار معماری کیفیت سرویس برای سوئیچینگ برچسب دار چند پروتکلی (MPLS) و مطالعه عوامل موثر بر آن هم برای شبکه های ارائه کننده خدمات اینترنت (ISP) و هم برای شبکه های پروتکل اینترنت (IP) می باشد. این معماری از مزایای کیفیت سرویس در حالت انتقال غیر همزمان (ATM) و قابلیت گسترش سرویس های متمایز IP (یعنی DiffServ) کمک می گیرد. این معماری تأثیر متقابل MPLS با DiffServ بر شبکه های زیرساخت (backbone) یا هسته را در نظر می گیرد و ترافیک را از طریق مسیرهای مشخص شده در MPLS هدایت می کند. مدیریت شبکه MPLS، امکان تنظیم پهنای باند و قابلیت تطابق با نیازهای مشتری با بهره گیری از پروتکل COPS ارائه می شوند.
در این رساله آغاز توصیفی از MPLS و Qos ارائه می دهیم. سپس معماری پیشنهادی را مطرح و آن را تجزیه و تحلیل و با معماری های دیگر مقایسه می کنیم. در معماری پیشنهادی، کیفیت سرویس ATM و DiffServ به یکدیگر مرتبط می شوند و پروتکل های سیگنالینگ MPLS نیز مورد بهره گیری قرار می گیرند. این پروتکل ها عبارتند از پروتکل مهندسی ترافیک رزرو امکانات مورد نیاز (RSVP-TE) و پروتکل مسیریابی مقید در توزیع برچسب (CR-LDP). این دو پروتکل ویژگی های نسبی MPLS را برای برقراری، نگهداری و قطع کردن مسیر ارائه می کنند. با انجام شبیه سازی، عملکرد شبکه را در هدایت ترافیک مطالعه می کنیم و مزایای معماری پیشنهادی را نشان می دهیم.
مقدمه
معماری های کنونی کیفیت سرویس با خصوصیات لایه پیوند سروکار ندارند. این معماری ها تفاوت های موجود در نیازهای کیفیت سرویس در شبکه های ارائه کننده سرویس اینترنت و شبکه های زیرساخت یا هسته را در نظر نمی گیرند. این تفاوت ها در نیازهای کیفیت سرویس از تفاوت های موجود در حجم ترافیک به کار گرفته شده در ISP و شبکه های زیرساخت ناشی می شوند. مضافا با در نظر داشتن ماهیت خود، به کندی اقدام می کنند و در نتیجه این امکان را به وجود می آورند که ترافیک های نامناسب وارد شبکه شوند و عملکرد آن را مختل کنند. این موضوع نیاز به یک معماری کیفیت سرویس را که معضلات یاد شده را نداشته باشد و از مزایای معماری های موجود نیز بهره مند باشد، عیان می کند.
در این رساله برای دستیابی به هدف مذکور، یک معماری کیفیت سرویس براساس سوئیچینگ برچسب چند پروتکلی پیشنهاد می کنیم. در این معماری از مزایای معماری های مبتنی بر ATM و DiffServ بهره گیری می گردد. این پژوهش شامل جزئیات معماری QoS و نتایج شبیه سازی برای نشان دادن حصول به اهداف یاد شده می باشد.
فصل اول جزئیاتی از معماری پیشنهاد شده و مقایسه آن با معماری های شناخته شده دیگر را ارائه می کند. فصل دوم تحلیل کیفی از دو پروتکل سیگنالینگ در این معماری را اظهار می کند. فصل سوم شامل نتایج شبیه سازی می باشد که تأثیر ترکیب MPLS و DiffServ را در شبکه های هسته نشان می دهد. فصل چهارم، نتایج حاصل از تحلیل کیفی و کمی معماری را ارائه می دهد و همچنین طریقه آتی را نیز پیشنهاد می کند.
فصل اول
1-1- هدف
بحث کنترل ترافیک در شبکه ها جهت رسیدن به بهترین کیفیت سرویس از مهمترین موضوعات برای طراحان شبکه های بزرگ می باشد. معماری پیشنهادی، ترافیک در هسته شبکه را به بهترین شکل ممکن و با کیفیت عالی تحت کنترل دارد.
2-1- پیشینه پژوهش
کوشش های بسیاری جهت بهبود کیفیت سرویس در شبکه ها صورت گرفته می باشد و در فصل سوم (2-3-2) به بعضی از این معماری ها تصریح شده می باشد که هرکدام از معماری ها معایبی دارند اما معماری پیشنهادی هرچند به مرحله تولید نرسیده می باشد اما به صورت آزمایشگاهی بهترین کیفیت سرویس را در هسته نشان داده می باشد (با کمک NS-2) و با کمک این معماری توانستیم ترافیک و ازدحام را با مکانیزم هایی تحت کنترل کامل درآوریم.
3-1- روش کار و پژوهش
جهت رسیدن به هدف نهایی از جدیدترین مقالات مرتبط بهره گیری شده می باشد. با در نظر داشتن اینکه در این معماری از MPLS و DIFFSERVICE بهره گیری شده می باشد پس تسلط به این دو بحث ضروری به نظر می رسید که در ادامه همین فصل به گونه اختصار به تبیین آنها خواهیم پرداخت. همچنین برای شبیه سازی از نرم افزار NS-2 بهره گیری شده می باشد که نتایج آن به صورت گرافیکی در فصل آخر رساله آمده می باشد.
تعداد صفحه : 113
قیمت : 14700 تومان

 

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق الکترونیک گرایش قدرت:کنترل فرکانس در سیستم قدرت مدرن در حضور مزارع بادی و باطری

***

دسته‌ها: مهندسی برق