در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – الکترونیک

عنوان:

مدیریت هوشمند باتری سدیم – گوگردی در خودروی گازی – برقی توسط شبکه های عصبی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
چکیده
آلودگی هوای کلان شهرها و چالش در تهیه بنزین مهم ترین عوامل رویکرد به بهره گیری از خودروهای با سوخت جایگزین بوده اند. وانگهی خودروهایی که تنها یکی از این منابع را به کار می گیرند، به علت کمبود قدرت و انرژی تحویلی، عوام پسند نبوده اند. راهکار ماهرانه، ادغام این منابع با موتورهای درون سوز متداول می باشد. در این رساله، خودروی پریوس ساخت تویوتا مبنا قرار گرفته می باشد و با اعمال تغییرات مناسبی، طرح ساخت خودرویی با موتور درونسوز EF7 ساخت ایران خودرو به همراه باتری سدیم – گوگردی مطالعه شده می باشد که مزایای متعددی مانند کاهش مصرف سوخت و آلودگی و بهبود کارایی را ارائه می دهد. چهار زیر سیستم مطالعه شده اند: موتور درون سوز، الکتروموتورها، میکرو کنترلرها و مبدل ها. الکتروموتورها در سرعت آرام تنها نیروی محرکه هستند، در سرعت های بالا به کمک موتور درون سوز می شتابند و گاهی به عنوان دینام شارژ کننده باتری بهره گیری می شوند. همچنین هنگام ترمزگیری باعث برگشت انرژی به باتری می شوند. پس، جریان مستقیم باتری بایستی توسط مبدل هایی که از میکرو کنترلر فرمان می گیرند برای تغذیه الکتروموتور مدوله گردد. باتری عنصر اصلی تمام ماشین های مختلط می باشد، زیرا سرمایه گذاری اولیه، هزینه جاری و کارایی را تعیین می کند. از شبکه های عصبی جهت کنترل زاویه آوانس موتور درونسوز، کنترل الکتروموتور و مدیریت باتری بهره گیری شده می باشد. کنترل برداری موتور القایی توسط DSP نیز ارائه شده می باشد. نهایتا کل خودروی پیشنهادی شبیه سازی شده می باشد.
مقدمه
ازدیاد سرسام آور تعداد خودروها در ایران و جهان، چالش هایی زیرا آلودگی محیط زیست و بخصوص اثر گلخانه ای حیات در کره خاکی را به دغدغه کشانده می باشد. فراوری و مصرف بنزین و گازوئیل باعث آلودگی شدید محیط زیست و بروز امراض صعب العلاج انسانی گردیده می باشد. حتی پرفسور لاولاک مرگ 80% بشر ها به علل ناشی از اثرات بهره گیری از سوخت های فسیلی را تا سال 2040 میلادی اجتناب ناپذیر پیش بینی کرده می باشد. وانگهی نفت فلات قاره ایران سنگین می باشد و واردات بنزین برای دولت دغدغه آفرین بوده می باشد. به علاوه بازده خودروهای متداول بنزینی و گازوئیلی کمتر از 20% می باشد؛ با لحاظ راه بندان در کلان شهرها به ویژه تهران، بازده آنها باز هم کاهش نشان می دهد. همچنین مصرف آنها زیاد می باشد و با فرسودگی موتور درونسوز بیشتر هم می گردد و نیز هزینه و زمان تعمیر و نگهداری آنها زیاد می باشد. راه حل ماهرانه، اختلاط قدرت و انرژی منابع مزبور می باشد؛ به نحوی که با لحاظ امکانات کشور و مطالعه مهندسی، خودرویی بهره ور ارائه گردد. گاز طبیعی فشرده، انواع باتری های شیمیایی و آفتابی، پیل های سوختی، خازن های سترگ و حتی نیروی عضلانی بعضی از منابع انرژی جایگزین هستند.
در فصل اول، آغاز مزایای خودروهای برقی مختلط اظهار شده می باشد و خودروی پریوس به عنوان مبنایی برای رساله معرفی شده می باشد. سپس برای کاهش مصرف سوخت از شبکه های عصبی برای تنظیم زاویه پیش برق (آوانس) بهره گرفته شده می باشد.
در فصل دوم آغاز این سوال مطرح گردیده می باشد که چرا بهتر می باشد باتری سدیم – گوگردی را به کار بست. از آنجا که منابع فنی باتری مزبور کمیاب هستند، قوانین کلی حاکم بر باتری ها اظهار و شبیه سازی گردیده اند.
در فصل سوم مشخصات باتری سدیم – گوگردی و نوع باتری زبرا ارائه شده اند.
در فصل چهارم علت های و روش بهره گیری از شبکه های عصبی ذکر گردیده اند و سپس شبکه های MLP و RBF اعمال و مقایسه شده اند.
در فصل پنجم، نوعی روش کنترل برداری موتور القایی توسط شبکه های عصبی ارائه و شبیه سازی گردیده می باشد. سپس برنامه پیاده سازی آن توسط DSP تهیه شده می باشد.
در فصل ششم مدل اصلاح یافته خودروی پریوس در یک مسیر شبیه سازی شده می باشد. به علاوه اظهار کدی سیستم اداره خودرو آمده می باشد.
انواع برنامه های زیر به کار رفته اند:
– برنامه های کاربردی در m_file نرم افزار Matlab (با پسوند m مانند P7.m)
– برنامه های شبیه سازی در محیط Simulink (با پسوند mdl)
– برنامه های محیط PSpice (با پسوند cir)
– داده های عددی خروجی برنامه ها (با پسوند txt)
– فایل کتابخانه ای پشتیبانی زمان اجرا برای تراشه DSP هدف (با پسوند lib)
– برنامه های منبع به زبان C (با پسوند c)
– پروژه های ذخیره شده در CSS (با پسوند pjt)
– فضای کارهای ذخیره شده در CSS (با پسوند wks)
– دستورات به زبان اسمبلی (با پسوند asm)
– فایل هایی که قسمت ها را به حافظه نگاشت می دهند (با پسوند cmd).
تعداد صفحه : 118
قیمت : 14700 تومان

 
***

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد رشته برق قدرت: برنامه ریزی تغییرات در سیستم قدرت تجدید ساختار شده

—-

دسته‌ها: مهندسی برق

دیدگاهتان را بنویسید