دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی 

عنوان کامل پایان نامه :

مطالعه اثربخشی روش های برجسته سازی چهره بر تماس چشمی کودکان درخودمانده

ابزار پژوهش

پرسشنامه ارتباط اجتماعی[1] (SCQ)

پرسشنامه ارتباط اجتماعی (SCQ) یک ابزار غربالگری 40 سوالی، با تکیه بر پاسخ والدین می باشد که بر اساس علامت شناسی اختلالات طیف درخودماندگی(ASD)[2] طراحی شده می باشد . سوالات به صورت (بله یا خیر)، و عموما به وسیله والدین  یا سایر افرادی که از کودک مراقبت می کنند  در کمتر از 10 دقیقه، پاسخ داده می شوند. نمره گذاری این آزمون کمتر از 5 دقیقه، زمان می برد. این آزمون برای کودکان دارای سن تقویمی 4 سال و بالاتر، و با سن عقلی حداقل 2 سال قابل اجرا می باشد . یافته های مربوط به ADI-R  مبین این می باشد که می توان سن استفاده از این ابزار را تا سن تقویمی 2 سال پایین آورد، به شرط این که آزمودنی دارای سن عقلی بالاتر از 2 سال باشد(روتر[3] و همکاران به نقل از ساسانفر،1385).

 

برای مطالعه و توصیف وضعیت عمومی و برآوردی از شدت اختلال کودکان درخودمانده، از پرسشنامه ارتباط اجتماعی استفاده شد. ویژگی های روان سنجی این آزمون به گونه ای می باشد که میانگین روایی توافقی SCQ  با ADI_R برابر 8/70% گزارش شده و نیز همبستگی درونی این آزمون از طریق ضریب آلفا از 84% تا 93% گزارش شده می باشد(ساسانفر،قدمی،1384). همچنین نیوشیفر[4] و همکارانش حساسیت[5] آزمون SCQ را 63% و اختصاصی بودن[6] آن را 90% گزارش کرده اند(به نقل از ویگینز،2005).

[1]-The Social Commuication Questionaire

[2]-Autism Aspectrum Disorder

[3] – Rutter

[4] -Newshaffer

[5] -Sevstiivity

[6] -Specificity

سوالات یا اهداف پایان نامه :

آیا برجسته سازی چهره بر میزان تماس چشمی کودکان درخودمانده موثر می باشد ؟

از لینک انتهای صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک انتهای صفحه مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه اثربخشی روش های برجسته سازی چهره بر تماس چشمی کودکان درخودمانده