دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی 

عنوان کامل پایان نامه :

مطالعه اثربخشی روش های برجسته سازی چهره بر تماس چشمی کودکان درخودمانده

مقیاس درجه بندی درخودماندگی کودکی(CARS):

این مقیاس شامل 15 ماده می باشد و توسط شاپلر[1]، ریچلر[2] و رینر [3]برای شناسایی کودکان مبتلا به طیف اختلالات درخودماندگی ارایه شده می باشد. این 15 ماده عبارتند از:

  • ارتباط با مردم
  • تقلید
  • پاسخ هیجانی
  • استفاده از بدن
  • استفاده از اشیا
  • سازگاری با تغییر
  • پاسخ دیداری
  • پاسخ گوش دادن
  • پاسخ چشایی،بویایی و لامسه
  • ترس یا عصبانیت
  • ارتباط کلامی
  • ارتباط غیرکلامی
  • سطح فعالیت
  • سطح و ثبات پاسخ هیجانی
  • برداشت یا درک کلی .

هر ماده در یک مقیاس 7 درجه ای نمره گذاری می شود. نمرات پایین نشانگر شدت پایین نشانه های درخودماندگی و نمرات بالا نشانگر شدت بالای درخودماندگی می باشد. همچنین مجموع نمرات در این مقیاس نشانگر یک نمره کلی درمورد شدت اختلال های طیف درخودماندگی می باشد.  برطبق راهنمای این آزمون ضریب اعتبار بازآزمایی 88% و ضریب آلفای کرنباخ برای نمره کل این آزمون 94% گزارش شده می باشد . روایی ملاکی این آزمون نیز 84% درصد برای کودکان و نوجوانان گزارش شده می باشد(ورهولست[4]،اندی[5]،2006).

[1]-Schopler

[2] -Reichler

[3] – Renner

[4] -Verhulst

[5]Ende

سوالات یا اهداف پایان نامه :

آیا برجسته سازی چهره بر میزان تماس چشمی کودکان درخودمانده موثر می باشد ؟

از لینک انتهای صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک انتهای صفحه مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مطالعه اثربخشی روش های برجسته سازی چهره بر تماس چشمی کودکان درخودمانده