دسته دوم از عیوب مکانیکی، مسائلی هستند که ناشی از خود موتور می­باشد. با جداسازی موتور از مکانیزم نیز، این عیوب نظاره می­گردند. عمده عیوب موجود عبارت اند از خرابی یاتاقان­ها، نامتقارنی روتور و … .

الف) خطاهای یاتاقان: اکثر ماشینهای الکتریکی دارای ساچمه ها و یا عناصر غلطنده در یاتاقانها می باشند. هر یک از یاتاقانها شامل دو حلقه که یکی در داخل و دیگری در بیرون قرار دارند. یک دسته از ساچمه ها یا عناصر غلطنده، در جدار یاتاقانها در بین این حلقه ها قرار گرفته اند. حتی در شرایط عادی و با بارهای متعادل نیز خطاهای خستگی و فرسودگی در ماشین ممکن می باشد اتفاق بیفتد. این خطاها ممکن می باشد که منجر به افزایش نوسانات وسطوح پارازیتها و نویزها شوند.

به غیر از فشارها و استرس های ناشی از عملکردهای داخلی ماشین در حالت عادی که به دلیل ، نوسانات و خروج از مرکزهای ذاتی می باشد، یاتاقانها ممکن می باشد توسط عوامل خارجی بسیار زیادی از بین بروند همانند:

  • آلودگی ها، زنگ زدگیها، خوردگیها به وسیله خواص خورندگی که آب، اسید و غیره دارند.
  • روغن کاریهای نامناسب، که شامل روغنکاریهای حلقه بیرونی و حلقه درونی یاتاقانها می باشد که سبب گرم کنندگی و خراشیدگی سطوح می گردد.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه رشته برق کیفیت سرویس و کلاس‌های سرویس در LTE
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده