دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc”

مهندسی برق – قدرت

عنوان :

مطالعه مولدهای سرعت بالای شارمحوری

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
 
چکیده:
(( ماشینهای شارمحوری )) به گونه های مختلفی از ساختارهایی تصریح دارد که خصوصیت مشترک عبور شار در راستای محور بجای عبور در راستای شعاع را به همراه دارند. بکارگیری آهنرباهای دائم در ساختار شارمحوری منجر به شکل گیری ((ماشینهای شارمحوری آهنربای دائم)) گردید. این ماشینها مزایایی همچون ساختار فشرده ماشین همراه با قاب کوتاه، چگالی توان بالا و بازده بالا (به دلیل عدم وجود تلفات مس ناشی ازتحریک آهنربای دائم) را دارا می باشند . در مورد ماشینهای سرعت بالا ملاحظات حرارتی محدودیت های بیشتری را روی طراحی اعمال می کند.در سایزهای نسبتا” کوچکتر ماشینهای سرعت بالا ، سطوح خنک سازی کوچکتر و چگالی جریانهای بزرگتر (جهت تولید مکفی چگالی توان بالا) از بزرگترین عوامل معضلات حرارتی هستند.علاوه بر آن ، سرعت بالا اضافه تلفاتی را همچون تلفات رتور به ماشین تحمیل می کند. رتور گردنده یک ماشین سرعت بالا تمایل به ایجاد تلفات اصطکاک هوای بسیار بالایی دارد. در چنین شرایطی ، تقلیل فشار هوای داخل ماشین غیرقابل اجتناب می باشد. طبیعتا” هوا با فشار تقلیل یافته ، نرخ انتقال حرارت از رتور را کاهش می دهد که این امر منجر به افزایش ناگهانی دمای آهنرباهای دائم و رتور در مدت زمانی کوتاه می گردد. از اینرو در طراحی این نوع ماشینها بایستی توجه خاصی را مبذول ملاحظات حرارتی نمود. تلفات جریانهای گردابی ناشی از فرکانس بالا در آهنرباهای دائم و فولاد رتور ، مسائل مرتبط با سرعت بالا و ایجاد خلاء را دامن میزنند. این تلفات منابع گرمایی بیشتری را برای آهنرباهای دائم ایجاد می کنند. پس توجهات خاصی بایستی مبذول تحلیل تلفات رتور (که می بایستی تا حد قابل قبولی از آن کاسته گردد ،) گردد.
 
مقدمه:
 ایده تبدیل انرژی بین استاتور و رتور بر اساس تحریک از طریق آهنربای دائم بعنـوان جـایگزینی در آینده تکنولو ژیهای مرتبط با جاروبک قابل انتظار بوده می باشد . این طریقه در گذشته با مـوانعی چـون ضـعف تکنولوژیهای ساخت آهنرباهای دائم و محدودیتهای الکترونیک قدرت که نتیجتا ” سد راه کاربردهـایی بـا حدود قدرت بالا شده اند ، مواجه بوده می باشد . پس شکل گیری این امر با ترقی تکنولـوژی در د و زمینـه یـاد شده امکان پذیر شده می باشد . در یک کشور صنعتی امروزی بین نیم الی دوسوم انرژی الکتریکی توسط ماشینهای الکتریکی مصرف می گردد. با وجود چنین اندازه مصرفی حتی افزایش کوچکی در بازده ، منجر به صـرفه جـویی عظیمـی در مقیاس جهانی خواهد گردید . در چنین فضایی، ماشینهای آهنربای دائم بدون جاروبک با در نظر داشتن بازده بالا، ضریب قدرت بالا و چگالی توان بالا تأثیر بزرگی را اعمال می کنند . این عوامل علت های اصلی گسترش سـریع اینگونه ماشینهایی می باشد . 2 در این وادی (( ماشینهای شارمحوری )) پیشرفتهای امیدبخش تری برای کاوش در این زمینه را پـیش روی ما نهاده می باشد . همانطور که از نام آن نمایان می باشد (( ماشینهای شارمحوری )) به گونـه هـای مختلفـی از سـاختارهایی تصریح دارد که خصوصیت مشترک عبور شار در راستای محور بجای عبور در راستای شـعاع را بـه همـراه دارند. بکارگیری آهنرباهای دائم در ساختار شارمحوری منجر به شـکل گ یـری ((ماشـینهای شـارمحوری 3 آهنربای دائم)) که تخفیف یافته آن AFPM می باشد، گردید . این ماشینها مزایایی همچون ساختار فشرده 4 ماشین همراه با قاب کوتاه، چگالی توان بالا و بازده بالا (به دلیل عدم وجود تلفات مس ناشی ازتحریـک آهنربای دائم) را دارا می باشند. 
تعداد صفحات: 50
قیمت: 14700 تومان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه برق قدرت:رنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد های تولیدی مبتنی بر پیشنهاد خرید به منظور حفظ کفایت سیستم

 

***

—-

دسته‌ها: مهندسی برق

دیدگاهتان را بنویسید