در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – مخابرات

عنوان:

Remote Semsing

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
چکیده:
در این سمینار به مطالعه اصول عملکرد موتور اتومبیل و سیستم سوخت رسانی آن پرداخته شده می باشد. پس از این مطالعه و آشنایی با چگونگی کارکرد قسمت های مختلف و مدل دینامیک آنها به مطالعه روشهای مختلف کنترلی جهت کنترل سرعت و نسبت سوخت به هوا پرداخته شده می باشد. در این مطالعه ها روشهایی مورد بهره گیری قرار گرفته اند که در اقدام قابل پیاده سازی می باشند. مثلا در اقدام اطلاع صحیحی از رفتار نسبت سوخت به هوا وجود ندارد پس این روشها بایستی مقاومت مناسبی را برای این مقصود داشته باشند. در نهایت به مقایسه بین این روشها پرداخته ایم تا مزایا و معایب این روشها مشخص گردد.
مقدمه:
امروزه صنایع خودرو سازی رویکردی به سوی خودروهایی با مشخصات ایمنی بالا، هوشمند، بدون آلودگی و با آسایش بالا، پیدا کرده اند. در این راستا بهره گیری از علومی همچون کنترل، الکترونیک، کامپیوتر و مخابرات جایگاه ویژه ای در این صنایع پیدا کرده اند تا حدی این محصولات الکترونیکی شده اند که اگر اتومبیل شما دچار عیب گردد بیشتر از آنکه به متخصص مکانیک نیاز داشته باشید به متخصص الکترونیک نیاز دارید.
در این خودروها قسمتی تحت عنوان ECU در نظر گرفته شده می باشد که کار کنترل قسمتهای مختلف و نظارت بر عملکرد آنها و همچنین مطالعه وجود عیب را به عهده دارد. ECU علاوه بر اینکه کارهای فوق را انجام می دهد امکاناتی مانند عیب یابی، نشان دادن پارامترها، تست عملگرها و… را در اختیار ما می گذارد. که دسترسی به این اطلاعات و امکانات با پروتکل ها و کدینگ خاصی همراه می باشد. پس با در نظر داشتن اینکه در روش های مختلف کنترلی نیازمند به اطلاعاتی از قسمت های مختلف می باشد این اطلاعات را می توانیم از ECU استخراج نمائیم. که دستگاه General Diag ساخت شرکت مهندسی مهاد صنعت شرق امکان دستیابی به همه امکاناتی را که ECU در اختیار ما می گذارد را فراهم می کند.
در این سمینار هدف کنترل کردن سرعت اتومبیل می باشد با رعایت جلوگیری از آلودگی محیط که این امر با ثابت نگه داشتن ضریب استوکیومتریک (نسبت هوا به سوخت) حاصل می گردد. زیرا که فرایند سوختن یک فرایند شیمیایی ثابت می باشد حال آنکه با حرکت کردن اتومبیل اندازه فشار هوا، اکسیژن هوا، دمای سوخت، دمای هوا و… تغییر می کند همچنین برای تغییر سرعت نیز این  نسبت به هم می خورد که بایستی آن را ثابت نگه داریم.
فصل اول: کلیات
هدف:
با در نظر داشتن مقدمه ارائه شده در آغاز این گزارش هدف در این پژوهش مطالعه روش های کنترل سرعت خودرو با حفظ ضریب استوکیومتری می باشد. زیرا این فصل، فصل کلیات می باشد لازم می باشد تا مقداری با واکنش سوختن در خودرو آشنا شویم:
واکنش سوختن
به واکنشی سوختن می گویند که طی آن یک ماده به سرعت با اکسیژن ترکیب و طی آن مقدار زیادی انرژی به صورت نور و گرما آزاد می گردد. امروزه هنوز هم از واکنش سوختن برای تولید انرژی بهره گیری می گردد، زیرا سوخت های فسیلی اصلی ترین و ارزان ترین منبع تولید انرژی هستند.
استوکیومتری: روابط کمی در واکنش های شیمیایی
استوکیومتری بخشی از شیمی می باشد که با نسبت مقدار عنصرها در ترکیب ها و نیز ارتباط های کمی بین مقدار موردها شرکت کننده در واکنش های شیمیایی (واکنش دهنده ها و فراورده ها) سروکار دارد. با بهره گیری از روابط استوکیومتری می توان بین مقدار مواد واکنش دهنده و مقدار فراورده ها یک ارتباط کمی مستقر نمود. برای محاسبه های استوکیومتری از معادله شیمیایی موازنه شده واکنش بهره گیری می گردد. همان گونه که می دانید معادله های شیمیایی نشان دهنده فرمول شیمیایی واکنش دهنده ها و فراورده ها و نیز نسبت ترکیبی بین آنهاست.
تعداد صفحه : 102
قیمت : 14700 تومان

 

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد مهندسی برق: مدلسازی مداری لیزر با ساختار چاه کوانتمی

***

—-

دسته‌ها: مهندسی برق

دیدگاهتان را بنویسید