این سیستم دارای یک توربین سرعت متغیر، جعبه دنده، ژنراتور القایی با روتور سیم­پیچی شده و دو سو تغذیه شونده (DFIG) و یک مبدل الکترونیک قدرت جزئی متصل به مدار روتور می­باشد. استاتور مستقیما به شبکه وصل می­گردد اما روتور توسط مبدل به شبکه متصل شده و پس فرکانس روتور و سرعت کارکرد را می­توان توسط این مبدل کنترل نمود. با در نظر داشتن ظرفیت مبدل فرکانس محدوده کارکرد ژنراتور می­تواند تا 30 درصد بالاتر و تا 30 درصد کمتر از سرعت سنکرون باشد. ظرفیت مبدل الکترونیک قدرت معمولا 25 تا 30 درصد ظرفیت نامی ژنراتور بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. توربین­هایی با ظرفیت 5 مگاوات از این تکنولوژی بهره برده­اند. در شکل 3-3  اجزای تشکیل دهنده این تکنولوژی نشان داده شده می باشد.

شکل 3-3- اجزای تشکیل دهنده تکنولوژی سرعت متغیر با مبدل الکترونیک قدرت جزئی

در این تکنولوژی به جای اینکه انرژی در مقاومت روتور تلف گردد توسط مبدل الکترونیک قدرت به شبکه قدرت منتقل می­گردد و توان راکتیو نیز مستقل از عملکرد ژنراتور توسط مبدل کنترل، و پروفیل ولتاژ بهبود می­یابد. از معایب این نوع تکنولوژی می­توان موردها زیر را اظهار نمود

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد

می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه در مورد تاثیر شیارهای استاتور و روتور بر پارامترهای الکتریکی ماشین
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده