پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : تحلیل روش شناختی جواهرالتفسیر

تکه ای از متن پایان نامه :

تاریخی ، ادبیات و کتابشناسی­ها اعم از شیعه و سنی از او یاد شده می باشد، برای اطلاع بیشتر از نظرات دانشمندان در مورد کاشفی به اختصار به بعضی از این دیده گاه­ها اشاره می­شود:

2-1-7-1-غیاث الدین خواندمیر در خاتمه اختصار الاخبارآمده می باشد: «مولانا کمال الدین حسین واعظ  از اصناف علوم معقول و  انواع فنون محسوس و منقول فایده و بهره تمام  دارد  و حالا در دیار خراسان  مفسری  مانند آن  نمی­توان پیدا کرد. تفسیر کلام الهی و معانی احادیث  حضرت  رسالت پناهی به  غایت پاکیزه  و مفهوم  ادا  می­فرمود…»(خواندمیر، 1372ه.ش، ص221و222).

خواند میر در این قسمت در توضیح احوال کاشفی، اورا آگاه به همه­ی علوم و فنون و هنر بی­مانند در خراسان دانسته و اشاره می­کند که آثار و تألیفات بسیاری دارد و بیشتر آنها را به نام امیر امیر علیشیر نوائی نوشته می باشد و طبق گفته خواندمیر، کاشفی مورد عنایت و توجه این وزیر قرار داشته می باشد.

2-1-7-2- خوانساری در روضات الجنات می­نویسد: «کان  جامعا للعلوم الدینیه  عارفا بالمعارف الیقینیه  کاشفا عن الاسرار العرفانیه واقفا علی السرائر الافنانیه، معلما فی مضامیر الغرائب من العلوم و مسلما فی التفسیر و الحدیث و الریاضی و النجوم ، عادم  العدیل (بی نظیر)  فی ارشاد الخلائق بحسن التقریر ..»(خوانساری،ج 3، ص 217).

بر این اساس صاحب روضات الجنات، کاشفی را جامع علوم دینی، آشنا به معارف یقینی، کشف کننده ی رازهای عرفانی، معلم در علوم غریبه واستاد  مسلم در تفسیر و حدیث و ریاضی و نجوم دانسته که با بیانی نیکو بی نظیر در هدایت انسانها بوده.

2-1-7-3- رضا قلی خان هدایت در تذکره ریاض العارفین، ذکر کاشفی را چنین می­آورد: «و هو زبده

تحلیل روش شناختی جواهرالتفسیر

از لینک انتهای صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک انتهای صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک انتهای صفحه

دانلود پایان نامه ارشد : تحلیل روش شناختی جواهرالتفسیر