ایجاد بازار عمده­فروشی نیازمند تجدیدساختار یعنی ایجاد شکاف در مالکیت نیروگاه­ها، ایجاد بهره­برداری مستقل، دگرگونی و تغییر قوانین ساختار سنتی برای کنترل و نظارت بر تجارت رقابتی می­باشد. بعد از تفکیک و جداسازی بخش­های تولید، انتقال و توزیع، بایستی انحصار در تولید شکسته شده و قیمت­ها بدون دخالت دولت توسط تولیدکنندگان و از طریق بازار عمده­فروشی برق تعیین گردد. موردها اساسی برای ایجاد بازار رقابتی برق به تبیین ذیل می­باشد.

  • تفکیک انحصار تولید: برای حفظ قیمت­ها در سطح پایین و کارآیی در سطح بالا، بایستی انحصار در سطح تولید از بین برود و قوانین رقابتی مناسبی وجود داشته باشد تا امکان سواستفاده از قدرت بازار[1] از طریق راکد کردن سطح رقابت و افزایش قیمت­ها وجود نداشته باشد.

[1] Marketpower

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد

می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   طراحی و تحلیل پارامتری تقویت کننده عملیاتی در تکنولوژی های CMOS و CNFET:دانلود پایان نامه
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده